tankespinn inn i dagen.. fredag..

 

God morgen Norge!

 

Det er fredag og det er den 13.
FREDAG DEN 13
Ulykkesdag?
Er du overtroisk?

 

Myten forteller at heksene i nord pleide Ă„ samles pĂ„ en kirkegĂ„rd under mĂ„nen pĂ„ fredager, og de var alltid 12 i en ring – til en spesiell fredag da FrĂžya kom i egen skikkelse ned til dem. Hun ga de 12 heksene katten sin, og fullfĂžrte ringen som den 13. tilstede.
(kopiert fra google)

 

Jeg kjenner pÄ det,
om en svart katt lĂžper over veien foran meg,
at sÞren ta da
 nÄ skjer det noe
 men nei, heldigvis skjer det ingenting
Tror ikke det har holdt seg oppe at mye unormal og ulykksaligt har skjedd akkurat pÄ fredag den 13 gjennom livet mitt.

Jeg har gÄtt under og ved siden av stiger som har stÄtt i min vei.
Det var mye overtro fra “gammelt av” som har fulgt opp gjennom Ă„ra
Litt henger vel igjen


 

 

Snart 17.mai!!
Jeg har kjĂžpt inn servietter og et lite lys – i rĂždt hvitt og blĂ„tt

Ellers ingen planer
BĂ„ttur eller bobiltur – vĂŠre hjemme og gĂ„ en tur i fjellet?
Det blir stille og rolig, men uansett noen timer med bunad pĂ„ 🙂
Kanskje kake?
RĂžmmegrĂžt?
Pþlser og brus – ja og is – i allefall til barna 😀
Det som er sikkert er, at det er lovet strĂ„Ă„Ă„lende 17.mai ver pĂ„ mine kanter – og det hĂžrer til sjeldenheten 😀

 

 

 

Dagens blogger:

Plass nr. 43  =  IDAROSSLAND

Plass nr. 65  =  TORJUSDOLO

Plass nr. 91  =  FORBIPOLENE

 

 

*****   stÄ deg vel   *****

 

#stÄdegvel #tankespinninnidagen #fredagden13

10 kommentarer
    1. Nei, ikke sĂ„ veldig overtroisk. 13 er lykketall! Jeg har det i sĂžlv pĂ„ et armebĂ„nd med sĂ„nne “sharms” jeg! Kos deg pĂ„ fredagen. Klem 🙂

    2. Dager som fredag den 13. har vĂŠrt forbundet med mange myter opp gjennom Ă„rene. De fleste tenker nok ikke sĂ„ mye pĂ„ det lenger. HĂ„per virkelig det blir en fin 17. mai i bĂ„de nord og sĂžr i Ă„r.🇳🇮🇳🇮🇳🇮Ønsker deg en fin start pĂ„ helga!🩋

    3. Jeg liker Ă„ tro at jeg ikke er overtroisk, men hvis jeg virkelig tenker etter sĂ„ er jeg nok det allikevel 😉 Fredag 13 er min lykkedag, iflg en dame som spĂ„dde meg en gang 😊

    4. Jaaa… jeg syns fredag den trettende er litt skummel….. men dagen har gĂ„tt fint! Jeg gĂ„r ikke under stiger, trĂ„kker aldri pĂ„ kumlokk og spytter 3 ganger over hver skulder (fordi jeg ikke husker hvem jeg skal spytte over) om det gĂ„r en svart katt over veien foran meg….! Har alltid gjort det, sĂ„…..! 🙂 17.mai blir hjemme i Larvik – med bunad – og om jeg blir noe av dagen aleine, tenkte jeg Ă„ ta en tur ut pĂ„ svaberga et eller annet sted <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg