tankespinn inn i dagen… krisemaksimere…

 

God morgen Norge!

 

Krisemaksimering…
Jeg tror faktisk jeg er ekspert på det…
Reagerer før situasjonen er gjennomtenkt – og flere alternativ er aktuelle..
Nei, reagerer her og nå!
Og kanskje har det litt med det å ha kontroll.
Når man har vært vant til å ordne opp i det meste selv, og fortsatt er vant til det,
er det ikke så utenkelig at man krisemaksimerer?
Få oversikt og kontroll over situasjonen, på den måten man tror er bra der og da…
Det er superviktig..
Men, jeg ser at det å krisemaksimere ikke er bra… for når skuldrene dra`s over ørene og kaoset regjerer – så er det ikke for det beste der og da…
Også blir man så enormt sliten mens det pågår..
Når alt går på skinner igjen og man tenker klart… så ser man jo at det kanskje ikke var helt sånn man trengte takle en situasjon…
Krisemaksimere….   jeg gjør det og har gjort det maaange ganger!
En måte å overleve på??

 

“men gjort er gjort sa elgen og gjekk over elva og vart rein… tok du den??!!”

 

 

 

Plass nr. 50 =  BENTES LILLE VERDEN

 

Plass nr. 71 =  FULLSTENDIG KAOS

 

Plass nr. 97 =  KJEFTSMELLAS / SKRIVEGLAD BESTEMOR

 

 

 

 

STÅ DEG VEL INN I ONSDAGEN OG FORBI

 

 

 

 

#tankespinninnidagen #stådegvel #krisemaksimere #toppbloggere #blogglistentopphundre #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #bloggeretopphundre #blogg #bloggtoppen #topphundrebloggere

10 kommentarer
    1. Jeg er mester i å overtenke og krisemaksimere! Tror også det er en måte å overleve på lissom – og jeg antar det er fordi det er bare meg som kan ordne opp for meg! Hmmmm – vi får øve oss på å ta det mer piano…. klem <3

    2. Ja, jeg, tok’n. Vi får gjøre som elgen, gå gjennom elva og bli både rene og “transformerte”. Kjenner meg godt igjen i det du beskriver, men har vondt for å snu på flisa. Det er så inngrodd i meg. Første skritt på veien er å innse det, og ta et par magadrag før jeg aksjonerer neste gang jeg merker hva som er under oppseiling i mitt indre! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg