tankespinn inn i dagen – skuddår og kjedelig…

 

God morgen Norge!

 

Skuddår!!

Så er det altså 29 dager i februar, igjen
Det gjekk mange år før mitt hode forstod hva egentlig SKUDDÅR var for noe…
Denne ene dagen….hvert fjerde år…
Mer eller mindre, ikke sant, snakk om EN dag ekstra…
Ja nei, jeg forstod det liksom ikke jeg da….
Men, i voksen alder har jeg forstått det!
Litt treig sånn

 

Et skuddår, eller skotår, er et år som har ett døgn mer enn et normalår: 29. februar. 2024 er skuddår, det neste blir 2028.
Det er skuddår i hovedsak hvert fjerde år.
kopiert fra google

Opprinnelig hadde februar 29 dager i vanlige år og 30 dager i skuddår. Da Augustus skulle oppkalle en måned etter seg selv, ville han ikke ha en måned med kun 30 dager. Julius Cæsar hadde jo juli med 31 dager og Augustus kunne ikke være dårligere. Dermed fikk august 31 dager og februar bare 28.
kopiert fra google

Skuddårsdagen har også lenge blitt ansett som en dag der kvinnene kan fri til sine menn.
Så hvis du er kvinne og kjæresten din er litt treig med å fri,
så er denne dagen en gylden mulighet.

Du kan gifte deg.
Hvis du gifter deg denne dagen slipper du å huske bryllupsdagen hvert år.
kopiert fra google

Og ellers… skal vi tro at vinteren er for det meste over?!
Feire med at mars er i anmarsj!
Det spirer rundt oss og sola varmer!

??!!
Ikke i dag i allefall…. foreløpig blåser det en god del

Meeen, det ER jo siste dagen i februar  – og vårmånen er like rundt hjørnet
Det ER noe å juble for, tenker jeg!
Og så er det jo snart påske også 😀
Nå ser vi fremover altså
Det måkes innpå med fremtidige herligheter 🙂

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 86 = Olehartattordet

Plass nr. 8 = Spisogspar

Plass nr. 36 = Ginasmatogkaker

 

 

 

tilbakeblikk til samme dato åra før – og det var kvikk fiks… når det “bare” er hvert fjerde år 😀

29. februar 2016 – fjelltur med kollegaer på kveldstid

29. februar 2020 – vinter igjen

Og en annen ting….
Har vi blitt kjedelige – noen av oss??
Kjedelige innlegg og ingen spektakulære overskrifter og hendelser å snakke høyt om
Ja, det er innlegget til bloggeren NATHELESS som får meg til å tenke
Jeg har tenkt på det mange ganger – så det er ikke nytt for  min del – å tenke at JEG er kjedelig her på blogg
Men jeg har funnet min “nisje” eller hva det kan kalles, med mine dikt – tanker – bilder – tv-anbefalinger – hage -turer  – bøker – strikk  osv
Jeg deler mine interesser rett og slett

Vi har vel alle vårt spesial-felt eller slik….
Og som natheless sier; det er jo bare å skrolle videre….
Om det ikke er interessant nok

🤸‍♀️🌞🤸‍♀️

For min del er bloggen blitt min ARBEIDSDAG imens jeg er til utredning for min helse Jeg føler at når jeg sitter og skriver eller jobber med redigering av bilder eller leser andre sine innlegg, er jeg litt på jobb
Det er litt av min dag
Så om det er kjedelig…..  tja…
Jeg er superglad i bloggen – og den er litt min “baby”
som vokser med sine kategorier.
Her har jeg mye å se tilbake på.

En minnebok som går tilbake til våren 2015 – den våren jeg startet å blogge
Og tanker lengre bak enn det, som er delt her 😊

Takknemlig for alle som viser interesse for blogg, min blogg og totalen.
Jeg blir inspirert av mange av dere der ute!!!

Takk for at du var innom her i dag!
Det betyr noe – å vite at en blir lest eller hørt

Stå deg vel ❤️

Nyt siste dagen i februar!
FIRE år til neste nytelse!

 

6 kommentarer
    1. For meg har du en magisk blogg! Vi har de samme interessene – for turer og foto, bål og utekos…….! Klart bloggen er din lille baby, det er min også for meg! Jeg tenker at jeg blogger for min egen del, og så har jeg mine gode lesere innom hver dag……! Sært eller ei, samma det! Klem <3

      1. Sært eller ei, samma det! Vi koser oss med bloggen for vår egen del – det er viktig – og ta vare på de gode leserne som titter innom 🙂 klems inn i mars måned!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg