tankespinn inni dagen…forhold… for lenge alene..

 

God morgen Norge!

 

Man velger..
Jeg valgte.. og har valgt


Ønsket om  Ä vÊre alene med oppdragelse av mine barn, pga situasjonen jeg var i og forholdet jeg kom fra.
Man velger

Ut fra sitt stÄsted..

SĂ„ ser man at man har vĂŠrt alene ALT for lenge

Og det er ikke enkelt og kanskje skulle bli TO igjen 🙂

Jeg innrĂžmmer glatt at JEG har vĂŠrt alene ALT for lenge.
Jepp!
Jeg har vért i et par forhold
 men jeg har vért den som har forlatt forholdene da det har blitt for intenst..
Takler jeg det ikke lenger?

Og jeg trives jo med Ă„ vĂŠre alene ogsĂ„.. men – sĂ„ treffer man noen man vil satse pĂ„ og det gĂ„r rett og slett skeis opp til flere ganger, fordi JEG ikke liker konfrontasjoner, jeg liker ikke det og jeg liker ikke det

Jeg liker bare det jeg har blitt vant til – og jeg liker min alenetid og mitt mitt mitt
.
Phu
. ogsÄ prÞver man
 og prÞver

Og jeg bare gir opp egentlig fordi jeg mÄ ha min alenetid og orker ikke diskutere og orker ikke forklare og orker ikke

SĂ„ tĂ„ler jeg ikke stress
 sĂ„ blir jeg fort sliten sÄ .

Men sÄ er det jo ganske ok Ä vÊre to av og til da


SĂ„ da er det dette med kommunikasjon

TĂžrre Ă„ Ă„pne seg og si HVORDAN man har det,
og at JA det er ok med alenetid!
Vi trenger det!

Kommunikasjon er alfa og omega

Og jeg fĂ„r jo hĂžre fra alle andre at “forhold mĂ„ jobbes med” og man fĂ„r ikke mye gratis.
Det er liksom ikke slik at man flyter rundt pÄ en rosa sky HELE tiden
.
😀

Og nĂ„r man sier klart i fra at NÅ trenger man litt alenetid enten den ene eller den andre i forholdet
 sĂ„ gĂ„r det fint det.
OgsÄ mÄ man ikke gÄ rundt og finne ALT som er negativt med den andre parten, hele tiden

Det er noe med dette Ä vÊre alene, da har man orden pÄ alt da

SĂ„ kommer det noen inn og forstyrrer systemet 😀
Da gjelder det Ă„ kunne klare akseptere at ting blir rokket ved – og det er ikke sĂ„ dumt det, Ă„ bli rokket ved..

Det er ikke enkelt Ă„ skulle bli to

men jeg har jo erfart at kommunikasjon er nþkkelen

for jeg har hatt en tendens til Ă„ bare lukke dĂžren og kaste nĂžkkelen.
Orker ikke liksom
 blir for masse styr

Men det har noe med hva JEG har opplevd fþr
..
Og som JEG mĂ„ bearbeide og snakke litt hĂžyt om 😀

 

JEPSIPEPSI!
NÅ SNAKKER JEG HØYT!

 

 

 

Plass nr. 50 =  MINIITSTID

 

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG OG STÅ DEG VEL <3

 

 

 

 

#bloggeretopphundre #plassnummer50 #topplisten #tankespinninnidagen #altforlengealene #alenetid #blogglisten #bloggere #forhold #Ă„vĂŠreto #blogglistentopphundre #snakkehĂžyt

16 kommentarer
      1. Ja det er ikke lett – men ogsĂ„ spennende 🙂 Jeg liker Ă„ vĂŠre to og finne pĂ„ ting i lag – sĂ„ har man ogsĂ„ en alenetid nĂ„r man trenger det 🙂
        klem

    1. Ikke lett, nei. Men som jeg sa i intervjuet med Hjemmet; man mÄ vÄge Ä risikere noe for Ä vinne kjÊrligheten.
      Vi mÄ gi og vi mÄ ta.
      Alenetid kan du fÄ selv om du blir to.
      Å kompromisse er en del av livet.
      Men jeg forstÄr ogsÄ at du synes det er godt Ä vÊre alene, gjÞre som du vil.
      Uansett sÄ er det viktig Ä tenke litt hÞyt, snakke om det.
      Kanskje finner du ut av hva du egentlig þnsker deg i fremtida💕

    2. Nei, det er ikke lett Ă„ vĂŠre to – sĂŠrlig ikke etter Ă„ ha vĂŠrt lenge aleine! Der er jo jeg et godt eksempel – som setter alenetida mi sĂ„ innmari hĂžyt…. jaja, tiden fĂ„r vise hva som skjer! Gode klemmer <3

    3. Det er ikke lett <3 <3 <3

      Mannen min og jeg er flinke til Ä la hverandre ha friheten vi trenger. Han synes det er godt med alenetid, og det synes jeg ogsÄ. Vi alle trenger det.

      Ønsker deg en kjempefin lþrdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Jeg kjenner meg igjen… Jeg har blitt veldig vant til alenelivet og de fordelene det medfĂžrer. Jeg kommer jo ikke utenom Ă„ oppgi NOE av friheten dersom jeg involverer meg med en mann igjen. Jeg tror det er viktig Ă„ kunne trives alene for Ă„ ha det bra i et forhold: Ellers blir det et sĂ„nt hurra-meg-rundt klamreforhold, og et evig, gjensidig bekreftelsesbehov. Men…hvis det er mange ting som stemmer, sĂ„ tror jeg ikke en blir sĂ„ opphengt i “feil og mangler” eller i alenetid og bekreftelser om hverandre. Og sĂ„ mĂ„ vi jobbe med vĂ„re egne “greier” – akkurat som du skriver! Kommunikasjon (uten kjefting, anklager og kritikk) er nĂžkkelen. Klem! <3

    5. Hvis man finner den hvor man kan fĂ„ vĂŠre alene ogsĂ„ sĂ„ blir det et forhold hvor det er plass til HELE deg. Da vil du nok ikke fĂžle behov for Ă„ gĂ„ din vei😊Litt egentid, enten alene eller med venninner, tror jeg er sunt 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg