tankespinn… spisse gjenstander…

 

God morgen Norge!

Så skjedde det igjen…
I det jeg tenkte at det skal ikke skje… så skjedde det…
Jeg stakk meg på en spiss gaffel..
Prøvde unngå de spisse knivene og traff heller en gaffel
Og spesielt når man har kuttet seg på høyre tommel fra før, på en skarp kniv fra oppvaskmaskinen

Det jeg snakker om, er holderen med rent/urent bestikk, i oppvaskmaskinen

Når du legger i oppvaskmaskinen, legger/setter du da bestikket med skaftet opp eller ned?
I mitt hode er den eneste rette måten at skaftet skal være ned og spisedelen stå opp…

Og det er i slike anledninger at jeg kan ha en tendens til å stikke meg…
Når jeg skal ta ut av oppvaskmaskinen…
Som i dag… midt i såret på tommelen… det skal noe til å treffe så direkte – men det går det..
Au!

Og som vist i bildet, så er det ikke alle som deler MIN idè om hvordan bestikket skal stå…

 

Og det at gaffelen treffer midt i såret… det er en millions sjanse??… Men jeg overlever!

 

 

DAGENS BLOGGER

Plass nr. 36 = FRODITH

Plass nr. 58 = KARIENGESVIK

Plass nr. 86 = MANDAGSBLIKK

 

 

Regn og holkeføre har gått over til vintervakkert landskap igjen…
For et døgn i følge værmeldinger…
Så er det tilbake til holkeføret…
Jaja  bare å nyte så lenge det varer!
Ny dag i dag – og nye muligheter!

 

 

Tilbakeblikk på denne dagen åra før

28.12.2015 – Utetid

28.12.2016 – Romjul
Blogawards Magisk

28.12.2017 – Tantejentetur i fjellet

28.12.2018 – ikke noe innlegg å dele

28.12.2019 – Tankespinn – vår kilde – vatnet
Den største gave

28.12.2020 – Julejuice
Der for jula
Så mangt

28.12.2021 – Kvelder

 

GOD ROMJUL FORTSATT
OG

STÅ DEG VEL

 

16 kommentarer
    1. Au! Det var nok vondt ja. Her settes spisse gjenstander med spissen ned, eller legges så vi ikke treffer dem når vi skal ta ut. Ellers setter vi ofte skaftet ned på vanlig bestikk, mens treskaft settes opp.
      Fine vinterbilder!

      Nyt dagen. Klem <3

    2. Isj det er hørtes ikke godt ut… Vi har slik at alt bestikket ligger på den oppvask maskinen vi har nå.. men med den forrige satte jeg det slik du gjør.. 🙂 Vakre vinterbilder her..<3 Romjulsklem <3

    3. Jeg er helt enig med deg i at spisedelen skal opp i bestikkurven, men jeg legger biffkniver og andre skarpe kniver i den øverste kurven.
      Det er så fort gjort å kutte seg.😨
      Her venter vi bare på at stormen skal komme, men akkurat nå er det stille og fint.
      Håper du nyter romjulsdagene!🎄🌟🎄

    4. Auda. Joda, jeg har alltid satt bestikket som deg, men i den nye maskinen har jeg faktisk en sånn bestikkskuff der jeg bare kan legge bestikket i på toppen liksom, men det er ikke plass til alt der!!!! God bedring med fingeren. Klemsiklem 🙂

    5. Hihi, ja du overlever det der, men det er irriterende! Jeg har bestikk-skuff i min oppvaskmaskin, så får ikke problemet! Men ser at på jobben setter alle bestikket med skjæredelen og gaffeltennene opp – jeg har alltid tenkt at det er feil vei, for da må man ta på alle de delene når man tømmer maskinen – istedetfor på skaftene….! Jeg vet ikke… 🙂

    6. Au!!! Ikke greit. Jeg setter de også med spissene opp, hvis jeg møter på en oppvaskmaskin. Her hjemme vasker vi for hånd, ikke så vondt 😁Takk for link 😘

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg