ut på tur, aldri sur….

TORSDAG


Og turen er bestemt.

Rundt i bygda, innom moderen, og videre til Golleneset fyr og opp bratta til Okla og avslutte med turen over til Børa, og hjem.

 

Trene lungekapasiteten, balansen og musklene.
Rett og slett teste ut en lengre tur, om kroppen tåler det.
Savnet etter lange turer og topp-turer ligger der – og målet er å bli så pass bra at det går med LANGE turer etter hvert.

 

Det er en slik lykke å komme seg oppover i fjellet!
Kjenne at det fungerer sånn noenlunde 😀

 

 

 

Denne bakken opp fra Golleneset fyr til Okla – ja det er en test i seg selv – og jeg kommer meg lettere opp i dag enn sist jeg tok denne turen.
Men jeg kjenner det…. Ikke i pusten… men fra livet og ned liksom…
Og det er ikke å vente…. det er jo det som hindrer meg/som gjør at jeg er sykemeldt…
Korsrygg, hofter, knær og føtter….
Også er det treningen tilbake til en god hverdag.
Og jeg må ærlig innrømme at det er tungt.
Det er tungt å kjenne hvordan kroppen protesterer.
Dette som har vært en lek, er mye smerte…

 

“vondt skal vondt fordrive”

 


#panoramafoto tatt med min #samsungs20

 

Åh det er så godt å komme seg ut og opp!!


Ser mot de andre toppene, Barmen og Muletua, men de får vi sluke en annen gang.
I dag blei det nok med dette – og man glemmer ofte at man skal hele turen hjem også 😀

 

#takknemlig

 

 

Så står disse #margeritter og vinker til oss i vinden…

 

 

Det blei litt for mye i dag..
Når man er ute og bare vil gape over – og kjenner at det blei gapt over bitte litt for mye…
Men er veldig fornøyd med turen over deler av #gullrekkaikvalsvika denne vakre dagen 🙂

 

 

STÅ DEG VEL!

 

 

#vondtskalvondtfordrive #fjelltur #mestringsfølelse #hundogmenneskepåtur #fjelltur #liveterbestute #utpåturaldrisur #sjølfie #hundenLeia #blåhimmel #mestring #minhelse #stådegvel #vindihåret #renlykke

14 kommentarer
    1. Så deilig at du fikk tatt en god runde! Slitsomt etterpå da….. du er så sterk og sta, og jeg skjønner godt at det er umulig å ikke la seg rive med…. god klem til deg 😘😘

      1. Det var en vakker tur 🙂 Og den kjennes i dag…. men det er vel det som er å leve, tenker jeg. Selv om jeg gapte over litt for mye i går… ivrigheten lenge leve 😀

        Tusen takk frodith! lag deg en fin fredag <3 klem

    2. Det er veldig lett å ta det litt for hardt, særlig når man er en sånn ihuga turgåer som deg 🙂 Men det er godt å høre at det går rette veien,,, får håpe det stemmer. Høsten kan gi mange muligheter, så jeg krysser for det 😀 Klem

      1. Ja lykken er en tur enten høyt eller lavt – selv om ded som går høyt er spektakulære. I går gapte jeg nok litt for høyt, for det kjenner jeg i dag… men det er å leve det, tenker jeg. Og det er god trening! klem og god dag der du er og trener 😀

    3. Godt at du klarte “turtesten” sånn noenlunde godt og forhåpentligvis ikke ble helt maroder etterpå. 💜Det er så fort gjort å gape over for mye (av ren iver) når en kjenner at det går litt bedre. Jammen er det viktig å verdsette det når en er mjuk, ledig og har lite “vondter”. Det er ofte så sørgelig lett å være misfornøyd over bagateller som faktisk betyr veldig lite i den store sammenhengen!

      1. Tusen takk! Jeg gapte nok over litt for mye i går, kjenner jeg i dag. Men jeg tenker det er viktig trening – også kjenner man at man lever 😀 hehehehe

      1. Ja gårsdagen blei litt for lang tur – for i dag kjenner jeg det i høyre ben/side… jaja men det er det som er å trene opp, tenker jeg – og vi må bare stå på 🙂 Krysser fingre for at du finner tyttebær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg