Nerlandsøyfjellet…

Ja i dag gjekk turen til Nerlandsøyfjellet – opp fra Kvalsvik.


På noe er det frost – men noe spretter også fortsatt ut. Men tviler på at rosene til høyre kommer frem.


Jeg rusler langs dette vannet i Kvalsvika. Her går vi på skøyter om vinteren når det er kaldt nok og vannet har frosset godt.


Det er godt merket sti opp langs Nerlandsøyfjellet. Opp, opp og opp 😀
Så utsikten her er bygda mi rett ned – og jeg bor opp mot venstre i bildet en plass 🙂 
Fuglefjellet Runde ute i havet til høyre.


Dette er et av de stedene jeg stopper opp ved når jeg går denne veien. Det er et fint sted med litt vann 🙂


Jeg er oppe, og skal gå en annen vei tilbake. Og har ikke gått akkurat der før.
Det er mektig natur <3
Stillhet!


Tuppen ytterst er Muletua som jeg ofte går på tur til 🙂


Her oppe var det frossent vann 🙂


Utsikt mot Runde. En båt er på vei ut i havet. #Runde


På vei ned fra fjellet og veien du ser, må jeg gå tilbake, når jeg har kommet meg ned.
Den er flott denne bygda da 🙂 Jeg er oppvokst nede ved sjøen – havna. Sånn midt i bildet ved søen.


Noen er ute og sykler også 🙂

 

Enda en herlig fjelltur <3
Er glad hver gang jeg kommer meg ut og opp i fjellet 🙂

 

#fjelltur #glede #sunnmøre #natur #høst

22 kommentarer
    1. Flotte bilder av flott og mektig natur. Lufta er så klar på denne tida. Det er noen fordeler med alt. Jeg har jo vokst opp i furuskogen, men med jernbane og riksvei rett ved. Nå har jeg bodd i Ringsaker siden 1987, og her er det jo også innlandsklima og ganske stabilt vær. Jeg hadde nok ikke trivdes i ditt landskap på heltid tror jeg, sjøl om jeg synes det er flott å se,(og besøke) for et kortere tidsrom!:)

    2. Herlighet å flott det er:) Der skulle jeg gjerne ha vært en gang. Det ser bare helt utrolig nydelig ut:) Du er veldig flink til å ta bilder:) Ønsker deg en fortsatt fin kveld, atter en gang:)

    3. karidansen: Nei det er noe med det en er vant til :-)Jeg bodde på østlandet i 12 år og følte alltid en lette og glede når jeg kom hjem til sunnmøre og tristhet når jeg reiste. Naturen betyr mye for meg. Men, jeg trivdes veldig godt på østlandet og likte godt klimaet der. Savner det til tider og er derfor så ofte jeg kan på besøk vd osloområdet 🙂 Men jeg kan ikke reise fra fjella her <3

    4. Flotte bilder fra en flott tur! Det er lenge siden jeg har gått på fjelltur, for jeg har et kne som ikke alltid vil samarbeide med meg. Men det gir seg vel. For med sånne bilder så frister det å dra på tur 🙂

    5. fruensvilje: ja ikke sant 🙂 hihihi jeg har en drøm om å komme meg til Lofoten – og da får jeg forhåpentligvis sett det spektakulære <3 Selv om jeg synes sunnmørsalpane og tindane og romsdalen er enormt i seg selv.

    6. margarites: Tusen takk du 🙂 Ja det er fantastisk å være ute og iallefall i slikt ver, å få nyte fjellet og utsikta.
      Det er ikke godt å slite med knær som ikke vil samarbeide alltid…… Håper du blir bedre etter hvert og kan nyte fjellet. Men, det er jo fint nede på bakken også….. og i fjæra 🙂

    7. Så kjekt å se hvordan det ser ut der du bor 🙂 Og det ser jo jammen pent ut 😀 Og fine turområder også 🙂
      Flotte bilder. Frost og knopp i skjønn forening 🙂
      Tusen takk for at jeg fikk ta en titt 🙂

    8. passion4lifeandtravel: Tusen takk for så koselig tilbakemelding <3 Blir glad for at du setter pris på mine naturbilder og innlegg 🙂 Det er det jeg er glad i å gjøre, gå i fjellet, ta bilder og bare nyte 🙂 Selv om jeg er glad i mye annet, så er naturen viktig for meg 🙂

      Ønsker deg en herlig fredag også 🙂 !!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg