Fredagen

Fredagen startet med at jeg spurte moderen om hun ville vÊre med og gÄ tur pÄ Tverrfjellet i FosnavÄg, ogsÄ handle etterpÄ.
SĂ„ fikk hun sitte pĂ„ “nyebilen” min ogsĂ„ 🙂   hehehe
Ja, det ville hun selvfĂžlgelig.
Hun tok med brodder og kledde godt pÄ seg og avgÄrde vi dro.

 

Det er begynt bli mildere ute og gradestokken viste pluss 4.

Da vi hadde parkert og broddane var pÄ plass, og vi nÊrmet oss stien, sÄ vi med en gang at det ikke var noe godt trÄkk i all snÞen.
Jeg tenkte med meg selv at vi ikke kom sÄ langt pÄ tur pÄ grunn av litt glatt underlag.


Noen hadde nok gÄtt der med ski, for det sÄ vi merke av skistaver i snÞen, men ellers var det trÄkk. 
SÅ vi hadde en smal rĂ„s og gĂ„ pĂ„.
Men det gjekk greit, og moderen var sprek hun.
Hun som har sparket tur hver dag nĂ„ nĂ„r det har vĂŠrt sĂ„ kaldt 🙂


FosnavÄg Thon hotell til venstre i bildet. NÞrvÄgen rett ned til hÞgre i bildet.
Utsikt mot Nerlandsþy og lille Kvalsvika lengst bak 🙂

Men broddane gjorde susen de, og med forsiktig gÄing kom vi oss til toppen.

Litt sur vind men gode klÊr holder oss varme. 
Da er det bare Ă„ komme seg ned igjen.
Moderen visste ikke hvordan DET skulle gĂ„ til, i nedoverbakker, men det Ă„ gĂ„ sidelengs er tingen 😀

SĂ„ kom vi oss helskinnet ned og dro til butikken.

Jeg hadde bestillt billetter til meg og en venninne pÄ kino til kvelden.
Min eldste sÞnn, Patrick, skulle ogsÄ,og han ville sitte pÄ.

Denne filme har jeg gledet meg til!


med Leonardo DiCaprio.

Ja, og Patrick ville prĂžve nye bilen, og skulle kjĂžre inn. Ja, og jeg forklarte hvor JEG ville han skulle parkere.
Men hva er vitsenmed det da nÄr en kan parkere mye nÊrmere




Jeg forklarte at det nettopp hadde stÄtt i avisa at det ikke var LOV Ä parkere der, pga stÞrre biler ikke kom seg gjennom gaten pga alle biler som stod der.
Det hadde han ikke hÞrt noe om og parkerte altsÄ der han IKKE skulle.
Hmmmmmmm glatt var det ogsÄ  
Flere plussgrader og med regn i luften.

Ja, sÄ mÞtte jeg Siv, vi pratet litt og satte oss til rette med snacks i kinosalen, med mobilene pÄ lydlÞs.

WOW for en film!
Det var spenning og naturbilder og handling hele tiden
.

SÅ stoppet filmen, og inn kom billettþren og en politimann.
Hjelpemeg!!

Tror de fleste trodde noe alvorlig hadde skjedd.

Men,




Det var kommet inn anmeldelse pÄ FLERE biler som stod FEILPARKERT!!!!

Bilnavn og personnavn, en etter en, ogsÄ MITT navn ble ropt opp.
VI mÄtte flytte bilene med en eneste gang




Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Joda, jeg sprang ut jeg med flere, fikk flyttet bilen til en lovlig plass og full fart inn igjen for Ä fÄ med resten av filmen.

Patrick satt med dÄrlig samvittighet.

Og denne boten er HANS Ă„ betale 🙂


Av og til er det bedre Ä hÞre pÄ mor




..
Man lĂŠrer sĂ„ lenge man lever 😉
Han betaler bota han – det er ikke noe problem.

Da kinoen var ferdig regnet det mere enn bare noen drÄper ute, og det var blankis.
Vi har 1 mil Ä kjÞre hjem fra FosnavÄg.
Vi kom oss vel hjem og skulle opp siste bakken til huset – men der var det sĂ„ slush-dyp-snĂž at bilen ble stĂ„ende Ă„ spinne.
Ja, sĂ„ mĂ„tte vi ut Ă„ mĂ„ke litt da, i den tunge slushen – fikk bilen i garasja – og god natt.

 

#fredagen #kino #utetid #glatt #snĂž #regn #plussgrader #parkering

13 kommentarer

Siste innlegg