truse pÄ vranga

MALE HUS
(I GÅR)

Planen er klar etter vÊrmeldinger pÄ storm.no.
Skal ta fĂžrste strĂžket oppe pĂ„ taket.​
Har lenge fokusert pĂ„ “taket” som jeg mĂ„ opp pĂ„, for Ă„ male lister og vegg der.
Har gjort det en sommer for mange Är siden, og fikk da noen (min eldste sÞnn) til Ä holde stigen for meg nÄr jeg skulle ned igjen,
fordi jeg har hĂžydeskrekk, og opp var ok men ned fikk jeg sperre.
Å klatre hþyt i stige er ikke min greie.

SĂ„, fokusen  var klar; klatre opp – male og klatre ned. 


NÄr man da stÄr opp og drar pÄ seg klÊr i full fart


.
SÄ ser man at innsiden pÄ trusen er ut


Og ikke gidder gjþre noe med det, for det spiller vel ingen rolle

.
Eh
.. blonder inn og 


.jaja skal bare ut og male pÄ taket.
Kan denne trusa ha noe Ă„ si for dagen?
Det tenker jeg pÄ da jeg er ferdig pÄ badet.
NĂ„r trusen er feil vei


Vrangen

..
Kan det ha noe Ä si for meg pÄ taket i dag?

Skulle jeg snudd trusa?

Jeg er fast bestemt.
Ser meg rundt om naboer er ute og ser


Vil ikke at noen skal se nÄr jeg klatrer oppover

.
Henter maling og kost, setter stien pÄ plass og klatrer.
Men nesten opp mot kanten, skjelver jeg i knĂŠrne og synes det er litt for bratt Ă„ klatre over kanten til taket.
Setter fra meg malingsspannet og kosten, gÄr ned og drar stien sÄ den stÄr kan i kant med takkanten jeg skal over og kommer meg opp.
Yohoooo!
Oppe!

Skjelver  i knÊrne og kryper langs taket.
HĂ„per ingen ser meg, for jeg skal jo ned igjen derfra
..
Og vil helst gjĂžre alt i stillhet.
Jeg har med mobilen fordi jeg etter hvert skal ta utsiktsbilder fra taket.
Men jeg er fokusert pÄ det jeg gjÞr og noe bilde blir det ikke.
Jeg starter lengst vekk fra stigen og maler meg mot nedturen.
Tenker hele tiden pÄ om jeg skal gÄ baklengs eller framlengs ned stigen.
Maler grundig for Ă„ slippe strĂžk nr 2.

Har visst beregnet akkurat med maling ogsÄ, tenker jeg, da jeg kommer til hjÞrnet, og stigen som stÄr der og venter.
Naboen er pÄ veggen sin med stillas og greier

.
Virkelig noe Ă„ tenke pÄ ..
Stillas
.
En annen gang
.

Ser meg godt om
..
Ingen mÄ se nÄr jeg gÄr ned.
Setter meg fÞrst og prÞver gÄ framlengs
.
GĂ„r ikke.

Ok,,,,,, snur meg og kommer meg ned i stigen.
Ah!
Jeg klarte det!
Jeg stÄr to trinn nede i stigen og er hÞyt oppe.
Tenker for meg selv at dette gjekk flott, sÄ det blir nok en tur opp hit igjen for strÞk nr 2.


SÄ skjer alt sÄ fort.
Det sier pang og jeg henger etter taket
.
HVA?!!
Drar meg opp i full panikk og hvor kreftene kommer fra vet ikke jeg

.
Er helt forfjamset
..
Sitter pÄ takkanten og ser stigen ligger under meg.
Var det noen som sÄg meg????
SĂ„g naboen det???

Nei, han fortsetter malingen pÄ sitt hus
.
Jeg sitter og samler meg
.
SÄ roper jeg pÄ naboen

Sier at stigen falt og om han kan komme og sette den opp.

Kjekke naboen kommer og hjelper.
Og han forstÄr ikke at jeg ikke har sikret stigen.
Dette er ikke lov, sier han.
Jeg mÄ sette noe som stÞtter for stigen sÄ dette ikke skjer flere ganger.

Ikke lov 🙁
Huff da

..

Aldri mer pÄ taket for min del.

Hadde dette noe med vrangen pÄ trusa?

Men, nĂ„ skal jeg snart til pĂ„ siste strĂžket – pĂ„ noe lite – ikke pĂ„ taket.
SÄ har jeg snart fÄtt helt HVITT hus.

Er sÄ herlig med alt man har fÄtt gjort.

I dag regner det, men neste solskinnsdag blir det maling igjen 🙂
Jeg liker Ä sysle med det pÄ trygg grunn, vel og merke.

Ble bare en liten skramme pÄ underarm.


Hadde nok hjelpere pĂ„ min side denne dagen – selv om trusa var pĂ„ vranga 🙂
SĂ„ tenker jeg for meg selv at takk og lov jeg trener styrke pĂ„ Aktivsenteret – for om ikke hadde jeg nok ikke kommet meg opp pĂ„ taket igjen

.
hehehehe

#vranga #trusepÄvranga #malehus #klatreistige #mandag #godenabo #hustak #male #sommer #dagen #aktivtreningssenter

16 kommentarer
    1. Hei Mette! <3 Du er en tĂžffing da, som overvinner hĂžydeskrekken og gjĂžr det alene!! <3 Og godt du har gode naboer! 😉 Bra han ikke sĂ„g trusa, pĂ„ vrangen.. :-p Tihi..
      HĂ„per tirsdagen blir fin! <3 Klem

    2. Dette hĂžrtes kjempeskummelt ut! Jeg ogsĂ„ er livredd for hĂžyder og stiger! Kjenner meg godt igjen! Godt at du klarte Ă„ komme deg opp igjen pĂ„ taket, det var jo bare helt utrolig hvor sterk du var, og den styrken trengte du nok ja! Bra naboen kom og hjalp deg med Ă„ fĂ„ stigen opp igjen! Greit Ă„ vite om sikring av stiger, dette visste ikke jeg noe om heller! Kjente hĂ„rene reise seg pĂ„ armen min nĂ„r jeg leser dette, skummelt altsĂ„! Det var nok trusa sin feil 😉 <3

    3. spisogspar: hahahhahaaa sikkert trusa ja 😀 hehehehe joda, det skjedde fort, men heldigvis var albogene over kanten sĂ„ jeg fikk dradd meg opp. SĂ„g sikkert pussmerkelig ut…….. det er da en skulle hatt kamera som rullet……….. hehehehe litt blĂ„kuler her og der i dag, ser jeg…… men alt gjekk jo greit 😀 Nei sikring har jeg ikke tenkt sĂ„ mye pĂ„…….. 😀

    4. Uff…skumle greier, men tviler vel pĂ„ om det er trusa sin skyld…men det beste er vel Ă„ ha den riktig pĂ„ sĂ„nn for sikkerhetsskyld..hehe..:)) Mange Ă„r siden jeg har vĂŠrt pĂ„ taket i stige, men kan huske hvor ekkelt det var nĂ„r en skulle snu seg og begynne Ă„ gĂ„ ned….
      SÄ bra det kom en kjekk nabo Ä redda deg :)) Armen sÄ litt vond ut, men det kunne jo gÄtt verre :)) Klem <3

    5. Du er nÄ en tÞffing som gÄr i stige nÄr ingen andre er til stede! Det hadde ikke jeg gjort. Her er det mannen som mÄ pÄ taket, sÄ det er bra jeg har ham. Ellers hadde jeg mÄttet leie inn folk til den jobben!

    6. annebe: hehehe nei tror nok ikke det hadde noe med trusa Ă„ gjĂžre…… men det ble litt sĂ„nn en vrang dag av heile greia 😀 hehehe Jeg fĂ„r se Ă„ finne drĂžmmeprinsen – sĂ„ jeg har noen som kan hjelpe meg i slike situasjoner 😀 Armen er helt fin den uten om det skrapet. Litt blĂ„kuler her og der………….. men like hel!! 😀

    7. Uff..det er farlig sport det der altsÄ..jeg nekter mannen Ä gÄ pÄ taket uten at det er noen i huset..sÄ man kan redde han om det skjer noe..hihih..tror nok det var trusa sin skyld ja..VÊr forsiktig neste gang..ikke bra og skulle klare alt alene.. Lykke til..og husk trusa pÄ retta neste gang!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg