og det mÄkes

ADVENTSTIDA

I dag er det 11. desember.

Og for Ä starte med kvelden i gÄr, fÞr luke 11 Äpnes, sÄ sÄ det slik ut fra innsiden av vinduene her hjemme:

Det snĂžr!

Og det gir seg liksom ikke heller



Og jeg Ăžnsker meg jo julesnĂž <3
Og har jeg fÄtt det nÄ???

For fÞr jeg Äpner luke nr 11, 
mÄ jeg ut med sÞpla.
SĂžppelbilen kommer tidlig, og det er lenge til neste henting, sĂ„ dette mĂ„ vĂŠre i orden 🙂

Ja, og det jeg kommer ut til – ja det er dette her:

Masse snĂž!

Og det er jo kjempeflott 😀

Men, jeg mÄ dra ned plastdunkene, og ser at jeg starter mÄkingen allerede med Ä dra ned dunkene til veien.
SÄ .
da tar jeg rett og slett og mÄker litt i veien i pysjamas, boblekÄpe og stÞvletter


.

Bjarne kommer med traktoren og plĂžyer alle hovedveier og slikt, og han tar litt oppe i veien min ogsÄ 
Bra det, for det blei litt tung snĂž etter hvert.

Lysa er dekte av snĂž.


Mr Sniff vil inn.


SÄ, jeg sier meg fornÞyd med mÄking sÄ langt.
Det tok litt pĂ„ – kjenner jeg.

Å gĂ„ rett i mĂ„kinga uten en ordentlig frokost, det fĂ„r blodsukkeret til Ă„ dale betraktelig, og da kaffeboksen var tom, og jeg Ă„pnet ny pose og skulle helle i, startet jeg med Ă„ helle rett pĂ„ lokket – da jeg glemte ta det av.
Heldigvis oppdaget jeg det i tide 🙂
NĂ„ mĂ„ luken Ă„pnes og jeg mĂ„ fĂ„ i meg frokosten rett og slett 🙂

Og hva skjuler det seg bak luke nr 11??

Joda, hÄrstrikker jeg trenger!

Og her er frokosten klar <<<<3
Kooooos!

OgsĂ„ har jeg sett i juleheftet til natheless, og i dag stod det litt om mat som gir krefter til de kommende dager 🙂
Passer jo bra pĂ„ meg liksom i dag iallefall 😀
OgsĂ„ – om du klikker pĂ„ bildet under, kommer du inn til ERLES JULEDRØM – dette herlige juleeventyret natheless skriver om hver dag frem til juleaften 🙂

 

Og om du klikker

HER

sĂ„ kommer du inn til frodith og hennes julekalender – med rottene Salt og Pepper og artig
quizz 🙂

 

Det er mye som skjer her i bloggverden, og om du klikker pÄ bilde-snappen av meg, kommer du inn til 
drÄpedronningen,
Dvergpinschereimithjerte

 

 

Hun har de flotteste bilder av drĂ„per – og hun skriver om dagen, hundene og livet generelt.

Ønsker dere en flott dag i dag.
Det er halvvegs til juleaften nesten 🙂

Her blir det muligens mere mÄking utover dagen
.

Det snþr det snþr tiddelibom


Og, mi barndomsvenninne, Marita, fyller 50 Är i dag. 
Vi skal mĂžtes i morgen.
Gleder meg til det 😀

 

 

 

 

#11desember  #noenharbursdag #bloggere #frodith #dvergpinschereimitthjerte #natheless #blogg #vinter #snÞmÄking #luke #adventskalender #hjemmelagetkalender

16 kommentarer

Siste innlegg