det er i motbakker det går oppover…

GOLLENESET FYR

OKLA

BØRA

 

 

 

 

 

Det er i motbakker det går oppover……

 

 

Og jeg liker å gå oppover.
Selv om det kjennes både tungt og traudigt til tider – er det godt å få opp pulsen – kjenne pusten og at musklene jobber.
Oppover er godt å gå.
Kjenne at jeg bruker kroppen.

 

 

 

 

 

 

Tankene kommer – om været – og jeg tenker at jeg går EN topp – det er det jeg rekker før det begynner å regne.
Selv om YR har lovet opphold hele denne dagen.
Bygene kommer – men forsvinner like fort.

 

 

 

 

Og jeg fortsetter til Børa.

 

 

Børa er toppen nærmest i bildet som du ser.

 

 

 

 

 

 

 

Der seg jeg noe som er på vei innover.
Et skylag med regn i seg.
Jeg får en slik litt ubehagelig følelsel.
Husker da jeg blei slått i bakken av en vindkule ved Mulevika, for noen år siden – som kom ute fra havet – så rart ut da vinden nærmet seg – jeg forstod ikke hva det var før det smalt.

 

 

 

Jeg gir meg tid til å ta bilder – men kjenner på en uro/stress over det som ligger ute i havet og kommer innover…

 

Når jeg går ned fra Børa – skynder meg – tenker jeg at det er mulig denne “bygen” går med marginer forbi der jeg går.
Men den blir liggende litt slik på vent like ute i havet.

Jeg stopper ved en stor stein og tar bilde av regnveret som er på vei – og hører det buldrer.
Tordenskrall.
For dette er ikke havet som slår mot fjell – det er tordenvær.
Jeg kjenner jeg får panikk.
All respekt for lyn og torden.
Ser ikke noe lyn, men det buldrer flere ganger – og til slutt tar jeg beina fatt og løper ned.
Jeg var faktisk redd.
Det er slike dager jeg IKKE føler meg trygg i fjellet.
Uforutsigbart vær.

 

 

Godt å komme ned fra fjellet – godt å se sola titte frem – men skyene regjerer her – og jeg hadde ikke før lukket døra bak meg så kom det en solid byge.

Turen blei til i dag også, mens jeg gjekk.
Blei hakket lengre enn planlagt – men den gode trimmen har hund og menneske fått ennå en gang 😀

 

 

#fjellturmedhundenLeia #fjelltur #hundenLeia #utetid #fjelltid #hobbyfotograf #fotoglede #selfie #naturbilder #natur #mestringsfølelse #turglede #fitbit #trening #friskluft #tordenskrall #vindifjellet #regnbyger #uforutsigbartvèr

4 kommentarer
    1. Jeg elsker motbakker – det er jo min form for kondistrening – å gå på mølla i god stigning….! Eller opp på en topp…..! Fine bilder fra turen din – og godt du rakk å hive deg inn før regnet kom! Klemmer <3

    2. Du finner stadig enormt med flotte motiver… og vakre vestlandet leverer til de grader. I all slags vær 🙂 Men så bra at du kom deg hjem og unna bulder og brak og lyn. Jeg har ei i huset her som er livredd,, og det skal man ha full respekt for 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg