det var en gang..

For lenge siden
Ikke så lenge siden… men lenge nok til at de ikke er her lenger… mine besteforeldre..
Det var en gang da de var unge og spreke
De slet for å få endene til å møtes
De opplevde krigen – den banket ikke på døren, bare kom

Min familie
Mine besteforeldre
Mine

 

 

 

 

Bestefar/morfar
Bestemor /mormor

 


Mamma og hennes tante Aslaug som var min bestemor (ekstrabestemor)

 


Petter og Aslaug  – mine besteforeldre (ekstrabesteforeldre)

 

Mamma på vei ut i Kvalsvika med sykkel – på grusvei!

Nå er det asfalt over alt…

Øverste bildet er mot Mulevika
og nederste er veien mot bygda

Og i øverste bildet; jeg husker det “ledet” vi måtte gå gjennom for å gå ned mot Mulevika

Grusveier… det var tider det…

 

Bestemor / farmor
Bestefar /farfar

Det som var og det som er

 

 

#bildeminner #bestemor #bestefar #mormor #morfar #farfar #morfar

10 kommentarer
    1. Så koselig og artig å få en titt inn i familien din. Nydelige bilder. Vi fikk faktisk asfalt forbi huset her først i fjor. 🤗 herlig innlegg. 🤗

    2. Så fint tilbakeblikk. Særlig moro å se billedseriene av besteforeldrene fra ungdom til alderdom. Jeg ser at bestefar hadde solide arbeidsnever. Du ligner en del på moren din synes jeg. Ser også noen likhetstrekk med farmor. Rart dette med likhetstrekk flere generasjoner tilbake. 🙂

    3. Så mange koselige bilder du har av dine besteforeldre! Det er stas! Jeg har ikke så mange bilder av min mormor og morfar, de var døde da jeg ble født….. men av min farmor og farfar har jeg mange! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg