det vokser og gror – frister og modnes..

I hagen min

 

 

Jeg tok en grein fra et svarthyll-tre – og det kommer røtter på det, og jeg plantet det over i en blomsterpotte og lot det vokse litt innendørs.
Så satte jeg det ut, i en større blomsterpotte, lot det vokse enda mer – og for en stund siden så plantet jeg det bak i hagen min.

På bildet over, har det stått en stund og fått gjort seg kjent med jordsmonnet den står i 🙂

 

Nedenfor ser det ut til at treet trives – og det har vokst litt.
Håper dette står neste vår – og vokser seg til et stort og flott #svarthylltrè  🙂

 

Et viltvoksende stikkelsbær-tre og det bærer noen frukter i år.
Den røde og gode stikkelsbæren.

 

 


Dette treet jeg hadde som “juletre” et år – og plantet ut etterpå….
Det vokser og blir fint å ha utelys i til vinteren 🙂

 

 

Plommetreet mitt bugner over at lekre plommer som begynner modnes.
Mmmmm disse plommene er såååå gode!!!

I dag blei det å plukke i lomma.
Det er ikke mange som er godt modne ennå, men nå skjer det noe hver dag – og jeg må passe på å plukke før fugl og vind tar seg av de på andre måter…….

 

 

#minhage #hagemin #frukttrær #plommer #detvokseroggror

10 kommentarer
    1. Denne tiden er kjekk i hagen, med frukt og bær. Og spennende å se om svarthyllen klarer seg gjennom vinteren. Og det tror jeg at det gjør. Fint juletre også. Kjekt å kunne ha det i mange år, og ikke kun i en måned 🙂
      Klem ♥

      1. Ja dette juletreet vokser seg godt og fint 😀 Blir fint å ha lys i 😀 Og ja, svarthylletreet håper jeg overlever vinteren og slår gode røtter 😀

    2. deilig ,rart å ikke få noe plomme her i år og vi har 5 trær som hvert år har gitt over 100 kilo :=) men men dei trengte nok en pause .Hadde du juletre i botte eller har det også røtt seg ute?

      1. Hadde i en stor potte med potteskjuler – inne – som årets juletre – for noen år siden 🙂 Plantet det ut ut på våren 🙂

    3. I alle dager! Jeg ante ikke at det kunne gå an å plante ut juletreet og at det attpåtil setter røtter!
      Ikke så rart når jeg tenker over det, men har aldri hørt om noen som har gjort det før😅
      Gøy!

      Også plommene dine, da😍 Mmmmm😋

      Tvi tvi med svarthyllen, så artig med sånne prosjekter (som lykkes)👍🤗

      Klem

      1. Neida!!! Dette treeet hadde jeg INNE et år – litt mindre enn det er nå – i blomsterpotte 😀 Brukte det som et lite juletre inne – kjøpt hos blomsterhandler 🙂 Så plantet jeg det ut ut på våren 😀

        Plommer er herlig nå – og krysser fingre for svarthyllen 😀

        klem

        1. Aha! Nååå skjønner jeg!🤣😂🙈
          Har uansett ikke slått meg at jeg kunne ha plantet ut de små granene jeg også har hatt inne i potte med jevne mellomrom.
          Må skjerpe meg mtp gjenbruk, kjenner jeg🤗

          1. Jeg har ikke vært så veldig flink jeg heller, men av og til slår jeg virkelig til – og dette siste har gitt godt resultat 😀 hehehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg