du har ikke den minste anelse….dinglende med bena…

 

Så kom det plutselig over meg – hvor heldig jeg er.
Jeg sitter her, under tak, og ser på TV.
God morgen Norge flyr over skjermen, og så mange skjebner dukker opp.
Også her i bloggverden.
Alle som har ekstra bagasje.
Sliter med helsen.
Funksjonshemming.
Og så mye annet…
Og her sitter jeg, frisk og oppegående.
Iallefall tilsynelatende…
Og jeg ser på meg selv som veldig heldig.
Skjebnen har vært god mot meg.
Fremtiden vet jeg ingenting om.
Fortiden kjenner jeg til.
Nåtiden er her og nå og er totalt uforutsigbar.
Jeg vet IKKE hva som skjer i neste sekund eller minutt og for den saks skyld, ikke de neste timene heller.
Men planer blir lagt.
Hva som skjer når man åpner døren og går ut, det vet man ikke før i etterkant.
Er det ikke rart??
Du tror du VET, og har planlagt dagen.
Og du er heldig om dagen går som forventet.

 

 

Det er noe å tenke på, ikke?
At egentlig – selv om du tror du har full kontroll, så har du ikke den minste anelse eller kontroll…..
For uansett vet du ikke hva som møter deg, hvem du møter og HVA som møter deg på din ferd.
Men du vet at dagen er god her og nå – eller ikke god……det spørs på din situasjon.
Man kan gjøre mye for å planlegge og la det gå veien, men uansett, det kan skje uforutsette ting hele tiden.
Men det er jo sånn at man kan ikke gå og tenke på ALT som kan skje eller kunne skjedd..
Det er bare dette med å tenke på det av og til.
På denne kloden, heldige deg og meg, hver vår skjebne.
På hver vår kant, dinglende med bena, hengende i atmosfæren.
Tenk på det, du er her, her og nå, sammen med alle disse planetene som svirrer rundt.
Du havnet akkurat der, og jeg akkurat her.
Tilfeldig?

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#tankespinn #dikt #minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord #kloden #skjebne #tilfeldig

4 kommentarer
    1. Mye å tenke på, og noen ganger snakker vi om det…at dersom eller hvis jeg hadde gjort si eller så, hva da?
      Men det får jeg aldri vite, og det er like greit. Fortiden er fortid, nå er nå.
      Har en plan i dag og det er tannlegen 😉
      Ha en fin dag. Klem 🙂❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg