hĂžstlek med frodith – mandag

 

 

SĂ„ er det mandag og jeg har kommet frem til dagen med

BROER

Som fĂ„r meg til Ă„ tenke pĂ„ “bro bro brille” og  “Under den hvite bro”

Det finnes sĂ„ mange slags broer 😊

og det bygges broer hele tiden ❀ ogsĂ„ mellom mennesker

Bro bro brille,
Klokka ringer elleve
Keiseren stÄr pÄ sitt hÞyeste slott,
Ser utover land,
Ser utover strand.
Fare fare krigsmann
DĂžden skal du lide!
Den som kommer aller sist
Skal i den sorte gryyyyyyyte!

Bro bro brille,
Klokka ringer elleve
Keiseren stÄr pÄ sitt hÞyeste slott,
SĂ„ hvit som en mann,
SĂ„ sort som en brann.
Fare fare krigsmann
DĂžden skal du lide!
Den som kommer aller sist
Skal i den sorte gryyyyyyyte!

Under den hvite broSeiler en bÄt med toDer sitter Gunnar og der sitter BrittUnder en hvite bro
Under den hvite broSeiler en bÄt med toDer skal vi bygge og der skal vi boUnder en hvite bro
Under det hvite husLigger en gammal musDer har den ligget i mange hundre ÄrUten en melketÄr
Under den svarte jordLigger min oldemorDer har hun ligget i mange hundre ÄrUten en kaffetÄr
En sang av LillebjĂžrn Nilsen
🍁
MĂ„tte bare kopiere disse sangene/sanglek jeg har vokst opp med – nĂ„r det blei snakk om broer 😁
Koselig hĂžstlek frodith har! Blir du med? Er du med?
Klikk deg inn HER og se hvem som allerede er med 😃
6 kommentarer
    1. Artig Ă„ bli mint pĂ„ de gamle barnesangene. Husker hvor skummelt det var Ă„ komme i den sorte gryyyte! nesten like skremmende som Pompel og Pilt! 😂 Flotte bilder av broer!

    2. Det finnes mange fine bror man kan krysse, og selv er jeg kanskje mest glad for de gamle slitte đŸ„° Jeg stĂ„r nok over utfordringen til Frodith denne gangen, tror jeg đŸ€” Ha en fin mandag đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg