mobbing…. og Trond Giske… kaste den første stein…

 

 

HVA ER DET SOM SKJER I TRØNDELAG AP?
OG ELLERS RUNDT OMKRING….

 

Og kan det tenkes at det er snakk om mobbing her?
Voksne sin mobbing av andre voksne….
For det er ikke slik at JEG støtter det som Trond Giske har gjort.
Men det er bare det at jeg synes det gĂĽr sĂĽ alt for langt.

AUF reiser seg enstemmig og gĂĽr ut nĂĽr Giske entrer talerstolen.

Ok. Det er ikke smart dette som Trond Giske har gjort.
Men er vi kvinnfolk sü skjøre plutselig?
Om noen stryker deg over rumpen, ryggen, skulder eller hva nå…. så kan man kanskje si der og da at dette ikke er greit.
Si stopp!
For det er ikke greit.
Men gammelt grums??

Si meg hvem som IKKE har gammelt grums…..

 

HVEM er den som kan kaste den første stein?
“Den som er ufeilbarlig kan kaste den første stein”

 

Trond Giske har selv ansvar for alt dette – han burde ikke gjøre eller ha gjort det han har gjort.
Jeg synes ikke synd pĂĽ ham, men allikevel, jo, kanskje pĂĽ en mĂĽte, synes jeg det er leit.
Für en følelse av mobbing pü høyt nivü.

Jeg forsvarer ikke “det sterke kjønn” og heller ikke “det svake kjønn”

Det er nok mange kvinner i inn- og utland som gjør tilnÌrmet lik ting som ligger i grumset.
Vi er ikke lenger “det svake kjønn” og vi tåler da litt eller?

Ingen skal akseptere å bli klådd på – men vi er da ALLE mennesker.
Og vi er ikke feilfrie en eneste en.
Er vi?

#metoo   joda, men sü tør snart ingen nÌrme seg en kvinne lenger?
Det finnes da kvinner som gjør slike tilnÌrmelser mot menn ogsü.
Ikke?
Joda det tror jeg…..
Men det er greit det….

Vi mĂĽ da alle ta ansvar for vĂĽre handlinger.
Vi er ikke smü aspeløv vi damer, er vi?

Om det skjer noe så må det taes der og da, da…. og ikke grafses opp akkurat når det passer å felle en person.

Enig eller ikke enig….

Tja… nei…. jeg føler bare at Giske er mobbet fra nederst til øverst.
Hans karriere er ødelagt.
Ja, han har seg selv ĂĽ takke.

MEN SI MEG HVEM SOM IKKE HAR GJORT NOE SOM IKKE BURDE VÆRE GJORT?

Toleransen er null for klĂĽing og intime tilnĂŚrmelser.
Skal man tør å hilse på, gi en klem (ja ikke i disse koronatider da) eller sitte og diskutere intense diskusjoner der man slår seg eller andre på skulder, lår……ja – plutselig er det livsfarlig å nærme seg kvinnen.

Kanskje er det bare min medfølelse for et annet menneske som siver ut her.
For jeg hadde ikke synes det var noe morsomt om det var JEG som var utsatt for noe…
Men utsatt for….
Hvor mye er man selv med pĂĽ det?
Det vet bare de som har vĂŚrt utsatt for dette.

Jeg banner vel i kirka ved å skrive dette….
Men, jeg mĂĽtte fĂĽ det ut.
Vi tĂĽler da litt vi damene vel?!
Og vi klarer ü si fra uten ü ødelegge andre mennesker??
Uten at det skal bli store oppslag i nyhetskanaler.

Men slik har det blitt.
Amerkianske tendenser………..

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

#bannerikirka #ødeleggeandremennesker #sterkedamer #hvemkankastedenførstestein

8 kommentarer
    1. jeg er enige ,en kan gjøre en feil ,ta straffen ,be om unnskyld men en mü fü lov til ü gü videre og er Trond Giske flink innen politikken,ja da burde gammel grums vÌre fortid nü ,alle bør fü en ny mulighet i livet

    2. Veldig godt reflektert innlegg. Og dette handler nok egentlig ikke om det det ser ut som, men maktkamp, tror jeg. Mye som kan bli stygt da. Som menneske bør vi alltid bestrebe oss pĂĽ ĂĽ vise hverandre respekt. Jeg har likt bedre om vi hadde et samfunn som bestreba seg pĂĽ det, politikere som gikk sammen om gode løsninger i stedet for ĂĽ “slĂĽ hverandre i hodet”. Et modnere samfunn.

    3. Her er jeg bare sĂĽĂĽĂĽĂĽ enig med deg! Vi er vel ikke helt pingler – men ting gĂĽr litt ut av konseptene! Ingen unnskyldninger for de som har gjort ting som ikke skal gjøres altsĂĽ, men jeg er enig – snart finnes det vel ikke en eneste mann som tør nĂŚrme seg ei dame….. fint skrivi, Mette! <3

    4. Jeg er bare sĂĽ veldig enig med deg. Har jo vĂŚrt i posisjoner der jeg kunne utøvd makt… men tror jeg kan si at jeg har god samvittighet. Og har jo vĂŚrt aktiv i flere typer organisasjonsliv… men det som skjer nĂĽ, er fullstendig uakseptabelt. HĂĽper virkelig at de klarer ĂĽ fĂĽ ryddet opp sĂĽ fort som… f…..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg