nĂĽr man glemmer alle vondter….

 

BADELAND

 

“ka he du ka drege du”..

 

Eller noe slikt…

 

I gür blei det slik:  ka he du ka drege du..

Altsü, energien fikk fullt utløp.

 

Med eldste sønn, kjæresten hans og hennes sønn på snart 9 år – på badeland.

 

 

I bassenget kjenner man ikke smerten pĂĽ samme mĂĽte.
Og jeg stupte og svømte og løp og fikk nesten rekord i vannsklia..,
Boblebadet fikk prøvd seg og varmtvannsbassenget var nydelig.
Vi holdt på med “du har den”  eller “sisten” og vi hold på ganske så lenge.
Motstrøms og medstrøms og vi hylte og lo.

Bølgebassenget fikk kjørt seg.

 

 

Og jeg tenkte med meg selv; du er ikke mye smertepåvirket du, Mette 😀
Og det var sü herlig og kunne vÌre med pü leken, kose oss med svømming og prat og latter.

Etter et par timer i bassenget var vi alle fornøyde – og det var vel nesten begynt bli svømmehud mellom fingre og tær på hver og en av oss 🙂

Hjemme igjen og spise mat, for sulten blir man av slik energibruk i vann.
Og da klokka nÌrmet seg 22.00 klarte jeg ikke holde hodet oppe og øynene üpne lenger.
Jeg var helt tom for krefter og veldig veldig trøtt.
Stupte rett og slett til køys!

 

 

Vüknet sü i natt, vred pü hodet og hørte kram snø i hodet.
Opppps!
Det knaset noe forferdelig og jeg slutten nesten ĂĽ puste..
Enda mere oooops…
Nakken..
Skuldra…
Off da  – det er da man oppdager at man hadde vært FOR ivrig i bassenget.
Nür man har det gøy er det rene energiboosten.
Og man tenker man skulle vĂŚrt bittelitt mere forsiktig.
Men hvem kan vÌre det nür alle har det sü gøy!
Jeg ville ikke vĂŚrt den dagen foruten <3

 

 

En god latter forlenger livet – og godt lag i like så.

I dag kjenner jeg alt jeg kjente FØR bassenget.
Alt som blei glemt i det varme vannet, er tilbake.
SĂĽ det var ikke noe mirakel som skjedde i gĂĽr.
Det var det gode selskap og bevegelser i basseng som gjorde susen.

Og jeg vet jo egentlig at man skal ta det litt forsiktig i basseng fordi man ikke kjenner sine begrensninger der alltid.

Snart skal jeg på MR for skulder og nakke – og får i allefall et svar på det jeg sliter med.

Men, slike stunder er gull verdt og det gĂĽr faktisk an ĂĽ glemme vonter i perioder.

I dag er det lørdag, det regner ute, men dagen har sü vidt begynt.

 

Nakken er ikke god, armen er ikke god, og det ü løfte en kaffekopp kjennes.
Har en liten lammelse i ansiktet eller slik vissenhets-følelse er mer rett å si…
Og smerten gür rett opp i øre og øye.
Hva det er, ja det får vise seg…
Men jeg klarer leve med det selv om det er slitsomt til tider.
Konsentrasjonen og fokus er slitsomt – men det går i bølger.

 

Ja det var nok “klagesang” slik FEM dager før jul 🙂

 

LAG DEG EN FIN DAG!

 

Og, det er snart jul!

 

 

 

 

#helse #energiboost #basseng #varmtvansbasseng #energiboost #familieglede #smertemestring #smerte #makkesmerte #skuldersmerte #mestring #fibromyalgi #revmatisme #betennelserikroppen #minhelse #klagesang #konsentrasjonsvansker

10 kommentarer
    1. god morgen .En slik dag er gull verdt ja ,husker pĂĽ muritunet kor godt det var med styrketrening i varmtvannbassenget ,der kjennes ikke smerten og en greier ĂĽ gi litt mer,men vi fikk beskjed om selv ĂĽ kjenne etter og det gjorde nok ikke du i gĂĽr .
      Høres ikke godt ut plagen du nü har ,bittelitt lammelse hmmm kan jo vÌre en nerve som ligger i klem da,für hüpe det ikke er noe mer alvorlig enn det ,lykke til og ha en fin dag klem :=)

      1. Ja i gĂĽr glemte jeg alt av plager for en stund 🙂 Jeg har en kronisk betennelse pga et eller annet som ligger i klem… ish….

    2. Det er nok kanskje alt for lett å glemme kroppens reaksjoner i ettertid, når det bruser som mest av glede og herlig nærvær i sånne omgivelser. Men jeg forstår og håper at det føltes som en vel verdt opplevelse 🙂 Sender gode tanker mot vest og ønsker for en flott adventshelg. 🙂 Og ikke minst lykke til med undersøkelse og god bedring <3 Klem fra nord

      1. Slike timer er gull verdt og er slikt man ikke vil unnvære <3 Og energien siger bare på den 😀 Tusen takk! klem tilbake til dere!

        GOD ADVENTSHELG TIL DERE!

    3. Du er flink til å lage fine dager. Nydelige bilder av all den røyksoppen. Der skulle jeg vært og hoppet litt så det ble reaksjon! Ja, det er ikke lett det der med å ikke ta i mer enn man skal. Det er fort gjort å glemme seg bort når man har det gøy. Gode minner blir det av det i hvertfall. Håper formen kommer seg igjen. Klem fra meg 🙂

    4. SĂĽ deilig ogsĂĽ at du kan fĂĽ glemme det bort og ha det gøy! Trist at det siger pĂĽ igjen, men – du er sĂĽ positiv og du gønner pĂĽ! God klem <3

    5. Tror det er veldig lurt å tenke som deg jeg 😊Ha det gøy, og leve, når du kan. I stedet for å leve med brems og hele tiden tenke på kanskje det blir vondt senere. Det mentale er viktig også 😊 Få energiboost når den kommer og kose seg da 😊 klemmer ❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg