nervesmerter – fibromyalgi – og sĂ„nt…..

 

 

NÅR MAN MÅ TA PILLER


.

 

Jeg har prĂžvd meg uten VIMOVO for et par Ă„r siden

.

og nÄr jeg var pÄ det dÄrligste, og jeg satte spÞrsmÄl med hva som kunne ha skjedd denne gangen?

Var ikke legen i tvil
.

for jeg hadde sluttet med Vimovo kombinert med 1 gr paracet, 4 mÄneder fÞr denne legetimen.

Og med helsen/smertene gjekk det bare en vei.

Fytterakkern jeg var sliten av smerter da jeg kom til legen.

SĂ„ begynte jeg pĂ„Ă n igjen med Vimovo og paracet morgen og kveld og fikk en ny tilvĂŠrelse igjen. Og med forsiktig trening – Yoga og Body-Balance 🙂

Fikk nye gode dager.

Men
.. sÄ er det en gang slik at er det ikke det ene sÄ er det det andre


. nervesmerter.

Og slike smerter er sĂ„ intense at du aner det ikke – uten at du har hatt det selv.

Det kan ta gnisten selv fra et lynnedslag tror jeg



.

SĂ„ fikk jeg tips om en ny medisin Ă„ prĂžve – fra min fastlege –   som jeg takket kontant NEI til fordi jeg las alle bivirkninger jeg kunne fÄ    .

men kiropraktoren mente jeg burde prĂžve de – og noen dager fĂžr jeg dro til Italia, startet jeg pĂ„ de.

Og det angrer jeg ikke pÄ.

For tiden FØR turen, var jeg skikkelig elendig pga nervesmerter.

PrÞvde meg pÄ turer og tok det forsiktig, men smertene ga seg ikke.
Og pĂ„ 6 mnd hadde jeg vĂŠrt igjennom 3 kurer med Prednisolon – og hadde dermed brukt opp Ă„rets kvote av den medisinen. Vidundermedisinen kaller jeg Prednisolon – men som denne gangen ikke virket i det hele tatt.
FRUSTRASJON!

Jeg var redd hele turen skulle gÄ i vasken, og at jeg mÄtte sitte pÄ et hotellrom mens de andre gjekk tur.

Men


.. tablettene funka som bare det!

Og jeg som har fortalt alle andre at de IKKE mĂ„ lese pĂ„ bivirkninger – burde vite selv at jeg IKKE skal lese pĂ„ de 😀

Men sÄnn er det.

RĂ„d man gir andre er ikke alltid de man selv fĂžlger.

SĂ„, nĂ„ har jeg en ny medisin jeg gĂ„r pĂ„ morgen og kveld – pluss paracet og vimovo.

Min redning.

Kunsten nÄ er Ä huske ta de pÄ kvelden, for det har jeg ikke vÊrt flink til.

Jeg er skeptisk til alt som har med tabletter Ă„ gjĂžre, og det kan selv for meg bli et lite problem nĂ„r jeg MÅ ta tabletter for en bedre hverdag 🙂

For det er jo det vi Ăžnsker alle vel?
En bedre hverdag?
Der vi kan fungere rimelig godt – kanskje litt i arbeid – fullt i arbeid eller 100% ufĂžr. Man skal uansett leve i hverdagen. Liver er hvert sekund man puster inn og ut. Og livet er hver bevegelse. Livet er her og nĂ„. Livet er ikke bare jobb.

 

Livet ER.

Det finnes sĂ„ mye – og det gjelder Ă„ finne balansen  – hver enkelt av oss <3

 

 

#nervesmerter
#fibromyalgi
#revmatiker
#nrf
#revmatisme
#diagnoser
#neurontin
#vimovo
#paracet
#bedrehverdag
#livet

10 kommentarer
    1. Husket at jeg hadde tatt slike medisin fĂžr.
      Fint at du er positiv og finner mye glede i hverdagen. Det gjÞr jeg ogsÄ isteden Ä fokusere pÄ smertene og tingene jeg ikke kunne gjÞre.
      Ha en fin dag:)

    2. Du kan tro jeg kjenner igjen mye av det du sier, pĂ„ madammen. Jeg kunne holdt foredrag om det. NĂ„ mĂ„tte hun slutte med biologisk medisin pga av operasjonen. FĂ„ opp imunforsvaret litt. SĂ„ utrolig bra at du har funnet en medisin som synes Ă„ virke knallbra 😀 HĂ„per det holder seg og gjĂžr deg godt. Men du er tĂžff og sterk, selv om det neppe kjennes sĂ„nn ut alltid 🙂 Masse lykke til 🙂

        1. Hei kjĂŠre Mette ❀
          Jeg bar pĂ„ sĂžken etter hjelp i forhold til mine smerter ved fibromyalgi ,men ble sĂ„ int i dette innlegget ditt, fordi jeg sliter ogsĂ„ med nervesmerter i hendene😣
          Har gÄtt og bare bit smertene i meg over en lang periode nÄ ,og begynner og bli litt desperat etter hjelp kan du si,noe som kan lindre .
          Jeg gÄr ikke pÄ noe medesiner ,er sÄ skeptisk og redd for medesiner ,og paracet har lite virkning i seg selv vartfall.
          kan jeg spĂžrre er det bare fibromyalgien du har ,eller er nervesmertene noe annet ?
          Jeg skal til legen og diskutere mine smerter ,for har null livskvalitet slik det er i dag đŸ„ș
          Tusen takk for at du delte ❀❀

          1. Tusen takk!
            Nei nĂ„ er det nervesmerter som er fokus hos meg… Fibromyalgi kommer i andre rekke… den har utmattetheten osv… Nervesmertene kommer fra trange forhold – noe som ligger i klem… prolapser… man ser det ved MR…. Noen nervesmertemedisiner finnes pĂ„ marked og kan anbefales av din lege. En samtale med fastlege og evt henvisning MR er en god start 🙂 Ønsker deg god bedring <3

    3. Det beste er jo Ă„ slippe Ă„ ta medisiner, men jammen mĂ„ en veie fordeler opp mot ulemper. Det Ă„ ha sterke smerter sliter pĂ„ hele systemet. Da er det bedre Ă„ dempe dem med noe slik at man kan fungere og gjĂžre noe av det en har lyst til.😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg