restemiddag og vafler av vann

KALKUN-RESTER

Og

Vaffelkaker til kvelds

Vi klarte ikke spise alt, 2. pinsedag  – og da blir det restemiddag da 🍗

Skjære fileene i terninger og brese på stekepanne

koke ris og tilsette

og tilslutt grønnsaker

Krydre etter behov  – og jeg bruker kikkoman soyasaus som krydder

Mmmm det smakte godt 🤩

 

Ut på kveldinga ville vi ha noe forfriskende,  men var tomme for blåbær og youghurt,  så da trommet jeg sammen vaffelrøre UTEN MELK

Bruker rett og slett vann istedet for,  og vaflene blei supergode!

 

4 egg

4-6 ss sukker
Piske til eggedosis

1tsj bakepulver

1 tsj vaniljesukker

Fibramel

100 gr smelta smør

Ganske fyldig røre

Og bruk gjerne 50/50 hvetemel og fibramel om du vil,
eller også ha i litt havregryn i
Jeg liker å bruke det litt grovere melet 🙂

Bruk gjerne 50/50 melk og vann…. og tilsett det våte – pluss smelta smør ja – om en annen med det tørre
Jeg er ikke flink med akkkurat mål på denne oppskriften fordi jeg bare lager det etter som det passer seg 🙂
Røren skal være noe tykkere enn en pannekakerøre – eller så tykk som du vil – det er bare å prøve seg frem.

 

 

C merket ikke forskjell om de hadde melk i seg eller ikke
De var nyyyydelige var kommentaren 😀
Så herlig!
Heretter blir det vafler av vann!

Og egentlig veldig greit – når jeg uansett må bruke laktoseredusert/laktosefri melk
Da er vann like godt alternativ 🙂

Jepsipepsi!

 

Og vi “stappa” i oss hele TRE plater hver – og det var jo ikke så greit i dag… Det merkes på magen liksom.
Men i går kveld var det IKKE noe problem
Vafler er godt!

6 kommentarer
    1. Hei hvor mye vann har du i røren og rører du mel , smør, bakepulver og vanilje sukker og vann oppi en skål og tar eggedosis oppibetterpå ? Sto ikke hvor mye vann du hadde i røren 🙈

      1. hei Beate 🙂 Pisker sukker og egg til eggedosis – så tilsetter jeg det tørre og våte om en annen…. Jeg kan bruke halvt om halvt med vann og melk ….. eller bare melk eller bare vann… Det blir like gode vafler uansett 🙂 Men halvt om halvt med vann og melk er jo ok det 🙂 Tusen takk for at du spurte. Har nok glemt å skrive det ja…. Lag deg en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg