seks munner og Mette….

KLUBB-SØNDAG

 

Og det er min tur å få besøk av damene 😀

 

Blomster på bordet er plukket fra min mors hage 🙂
Rester etter en herlig sommer og en høst som er kommet for å bli en stund.

 

 

MENY:

KYLLINGGRYTE

EPLEPAI
RUNDSTYKKER


Glutenfritt!

 

 

 

Har googlet oppskriftene og planlagt i flere dager   hehehehhe

 

 

KYLLINGGRYTE:

til 6 personer

500 gr kyllingfilè
3 gulrøtter
1 eple
1 løk
2 vårløk
1 tsj Chili  (Sambal Oelek) chili-purè
2 ss Garam masala
2 ss margarin
3 bokser hakka tomater
5 dl vann
3 dl matfløte
2 terninger grønnsaksbuljong

2 tsj sukker
1 tsj salt
1 tsj pepper

Hakke opp epler og gulrøtter, løk – i gryte – med smør – og krydder – la det surre til de er blanke.
Tilsett så tomater og vann og buljong og kok opp og la det koke 10 minutter.
Tilsett fløte.
Kyllingfile skjæres i biter og stekes 2-3 minutter – tilsettes like før servering, i gryta.

Smak til med garam, sukker, salt og pepper.

Kan bruke persille eller vårløk som topping/pynt

 

 

EPLEPAI:

7 epler
2 ss sukker
1 tsj vaniljesukker
2 tsj kanel

Skrell epler og del de i tynne skiver og legg i smurt ildfast form.

Bland sukker, vaniljesukker og kanel og strø over.

Jeg skar opp en pære også.
Du kan tilsette forskjellige frukter.

Smuldredeig:
5 dl cornflakes  (glutenfritt)
1,5 dl sukker
150 gr smør (kaldt)
3 dl glutenfritt mel

Legg smuldredeigen over all frukt og stek.

210 grader nederst i ovnen ca. 20-25 minutt.

Serveres med is, fløte eller vaniljesaus 😀
Mmmmm så godt!

 

RUNDSTYKKER:
Oppskrift fra pakke 🙂

 

 

Det er mye som skal på plass!
Og jeg er glad i å planlegge 😀
Og etter hvert som ting blir laget – blir det mindre og mindre på benken 😀

 

Jeg har litt blått i stua nå….
Blå duk og da måtte jeg ha en pute med blått i…

 

 

 

Jeg liker så godt denne lille buketten som er plukket fra mors hage 😀

 

 

 

En herlig kveld med den gode praten rundt bordet.
Takknemlig for disse damene som jeg går i klubb med.

 

 

#klubbmeddamene #seksmunnerogMette #klubb #søndagsklubb #mat #oppskrifter #bukettframorshage #blomsterframorshage #kyllinggryte #eplepai #rundstykker #glutenfritt

8 kommentarer
    1. Det så godt ut alt sammen. Og en sånn hyggelig stund er virkelig kvalitetstid 🙂
      Den paien så god ut, kanskje jeg skal forsøke den. Men må innrømme det er svært sjelden jeg baker og lager ting selv nå. Men har jo hagen full av epler, så noe må jeg jo få brukt selv. Gir bort det meste i år.
      Kos på høyt plan dette.
      Ha en fin ny uke ♥ Klem ♥

    2. Så mye godt, flotte planter og så koselig du har det. 😀 Ble sikkert en veldig koselig kveld. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg