tankespinn inn i dagen…

 

God morgen Norge!

Og den morgenen har vært lang kan jeg skrive under på…
Men hvor lang, spiller ingen rolle
Jeg kan legge meg og sove senere om jeg vil

Det er fortsatt mørkt ute
Og i morgenens mulm og mørke har jeg fikset en julegave
Og jamme har jeg klart å hanke inn til sammen to julegaver i selveste oktober!
Det er ikke verst det, for en som meg som liker å gjøre dette i desember
Klapp på skulderen, si…

Ute regner det på tvers og rett ned..
Og det er ikke SMÅ mengder som kommer ned
I bøtter og spann og mere til
Men pytsan, vi er vant til slike ting
Det er bare det at det tærer på jordsmonnet
Lager grøfter og renner der det ikke skal være
Og rasfaren øker….
Men er det noe å bekymre seg for da…. når man hører og ser hva som skjer litt lengre unna
Og jeg sitter og er fornøyd med et par julegaver og har stått opp alt for tidlig – og andre steder har de ikke i tankene en gang, morgen middag kveld, eller julegaver for den saks skyld

Terror
Krig
Overlevelse
Mennesket

 

Og her hjemme sånn ellers, rokkeres det i rekkene  og sjefsroller, under taket på stortinget
Ting skjer….

 

DAGENS BLOGGER:

 

Plass nr. 6 = Matfrabunnenfb

Plass nr. 28 = Lailasmat

Plass nr. 56 = Kokkengeir

 

 

Tilbakeblikk til samme dato årene før:

 

17. oktober 2015 – Lørdag og øvingshelg

 

17. oktober 2016 – Ordtak/sitat

 

17. oktober 2017 – Kjem du snart?  Tålmod…

 

17. oktober 2018 – Tidløs

 

17. oktober 2019 – Dikt fra Dedicat

 

17. oktober 2020 – Hunden og hanen i bygda

 

17. oktober 2021 – Weekend hos C

 

17. oktober 2022 – Hoggorm

 

 

Stå deg vel 🍁

 

4 kommentarer
    1. det er sant,det er mange som lever i slik redsel,krig og grusomheter att en kan ikke skjønne det .Her hoos oss gikk et rasi dag moorges når det ennå var mørkt ute,nå er veien videre fra oss og til Viddal stengt så dei som bor der er innestengt,ikke kjekt for en ny ung bonde å tømme melka i sluken på gulvet,men det må han når tankbilen ikke kommer frem og får hentet melken ,håper du får en bedre natt i natt der du får sove litt frampå i morgen

      1. Tusen takk du 🙂 Natten i natt har vore bedre 🙂 Ja det raset… tenkte på dere… stort også… Huff det er skummelt og så mye regn som har kommet… Lag deg en fin dag, Connie 🙂 klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg