tÄlmod

KJEM DU?

Og svaret er; ja eg kjem no


..

Og minutta gÄr



Har du tÄlmodigheit?!

Eg prĂžvar Ă„ ha det, men veit at den ikkje er tilstades i veldig lange perioder.

Eg er ein slik 5 minutter foran tidsskjema-typen.
Alltid klar i forkant.
Aldri (nesten) for seint ute.
Det skjer nesten aldri.
SĂ„ og seie aldri, ja.
Og nÄr eg dÄ mÄ VENTE


.
Skjer det noko innvendig.
Det begynner i det smÄ, for no er klokka der snart.
SÄ gÄr klokka over avtalt tid og stresset begynner jobbe innvendig.
Rolig rolig

..

“Kjem snart no

.”

Eg har hĂžyrt det tusen gangar fĂžr.
Har ogsĂ„ prĂžvd skrue klokka fram litt for Ă„ vĂŠre i forkant 🙂
Dette med klokka gjaldt da mine barn var skolebarn og skulle rekke buss f.eks.
Men

 neida
..
Tenk Ä vÊre sÄ bedagelig anlagt og ikkje bli stressa i det heile tatt.

Eg kavar meg opp og hjertet er i halsen.

Slik er det med meg.
Alltid presis og likar ikkje vente.

Ute i god tid og blir irritert over kĂžer og hindringar.
Av og til har det sine grunnar til forsinkelsar, men om nokon blir forsinka sÄ vil eg gjerne vite det, sÄ eg kan forberede meg. 
Da blir ikkje stresset sĂ„ stort innvendig 🙂

Det er meg det gÄr pÄ.
Og eg jobbar pÄ med det.
Slapp av – seier eg til meg sjþlv.
Det er ingen undergang.
Men 
. allikevel.
Nokon leikar med tida mi



NÄr ein avtalar tid, sÄ er det ikkje slik at det behÞver vÊre akkurat pÄ klokkeslettet, men heller ikkje ein halv time seinare heller.
Avtalar man tid sÄ avtalar man tid, og mÄ gje beskjed om det blir forsinkelsar.

Venting er rett og slett ikkje mi greie 🙂
Det har eg ikkje tÄlmod med.

Men eg þvar meg 😀
Hehehehe

 

 

 

 

 

#vente #tÄlmod #tid #tidspunkt #respektere 
 

16 kommentarer
    1. stavangerinmyheart: hehehehe jeg hadde to tenĂ„ringer som var sĂ„ forskjellige som dag og natt. Den ene klar fĂžr tiden og den andre som er det mest bedagelige her i verden………… sĂ„ jeg har kjent pĂ„ det i mange Ă„r………. 🙂 Og han er like bedagelig nĂ„….. og han klarer ikke snu pĂ„ det heller. Men han klarer seg han 😀 ehhhehhehehehehe

    2. Ja jeg er ogsĂ„ et sĂ„nt menneske som heller er fĂžr tiden..ikke alltid like hyggelig det heller…OG det blir ekstra lenge Ă„ vente om andre da ikke kommer til avtalt tid…Men gĂ„r ikke an Ă„ gjĂžre om, for jeg tror det er innarbeidet i meg…orker ikke det stresset med Ă„ vĂŠre ute i siste liten….SĂ„nn er det bare…ha en go dag!

    3. HÞres ut som vi er veldig like der. Alle de Ärene jeg har jobba (eller gÄtt pÄ skolen) sÄ har jeg aldri i mitt liv kommet for seint! Ringte ei gang, som jeg hadde forsovet meg, men da lo de bare da jeg kom, for jeg var tre minutter for tidlig da ogsÄ. Irriterende med sÄnne som alltid er seint ute.

    4. Vet du hva? du har fullstendig rett til Ă„ reagere som du gjĂžr. Avtalt tid er avtalt tid.. og kommer det noe i veien sĂ„ skal man si fra. FĂžrste sjefen der jeg jobbet spurte folk nĂ„r de kom noen minutter for sent til mĂžter, om hvor de skulle? NĂ„r de svarte de skulle pĂ„ mĂžtet, sĂ„ kom det kontant at ”dette mĂžtet begynte for ti minutter siden”. Da mĂ„tte de bare gĂ„.. det gjorde de bare en gang 😀 Men noen er jo fĂždt en halv time for sent.. de er nesten komplett umulig Ă„ oppdra 😛

    5. Det der er SÅ kjent! Jeg er ikke en stresset person og har veeeldig god tĂ„lmodighet…bare ikke nĂ„r det handler om tid! Jeg er som deg, heller litt fĂžr enn litt etter en avtale. Og om jeg skal hente noen og avtaler en tid og de ikke kommer til den tiden…da synes jeg klokken gĂ„r veldig sakte mens jeg venter, og da blir jeg litt irritert. Det kan da ikke vĂŠre sĂ„ vanskelig Ă„ komme til en avtale? Her er vi veldig like 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg