tankespinn inn i dagen…angst..

 

God  morgen Norge!

 

 

Har du noen gang kjent pĂĄ angsten?
Liksom bare blitt liggende der du er og ikke klart å røre en finger eller et øye..
Angst i forskjellige former…
Angsten som lammer deg, gjør deg svimmel, kvalm, apatisk, livredd, folkesky, ensom, usosial og veldig dårlig psykisk og fysisk.

Angst, i smĂĄ drypp eller store hav.
Angst for høyder eller trange og små rom, til angst for selve livet og hele verden.
Angst!

Noe så nedbrytende som å sitte med angst inn i kroppen og sinnet…
Som en tvangstrøye som strammes hakk for hakk til du ikke får puste lenger.

Angst!
Fy-ordet som ingen vil ta i sin munn.
Noe ĂĄ flire av, hehehhe
Angst nei….
OgsĂĄ er det sĂĄ mer vanlig enn du i det hele tatt klarer ĂĄ forstĂĄ.
Fra de letteste angst-tilfeller til de dypeste psykoser.
Og for å være helt ærlig; JÆVLIG!

Angst som kommer av en eller flere hendelser i livet, noe du har opplevd traumatisk og som har satt seg i sjela og ikke vil forsvinne uansett hvor hardt du prøver å slette det.

For min del har jeg kjent pĂĄ den sosiale angsten, og dette at kanskje ikke noen synes om meg.
Slike tanker man kan ha i oppveksten, gjennom barneår, tèn-år og inn i de voksnes liv.
Der det er mye som skjer og venner kommer og gĂĄr.

Så er man heldig og finner sin gruppe der en føler tilhørighet.

 

Angst.

River deg i filler.
Du flyter rundt, oppløst av vonde såre tanker.
Prøver å plukke bitene, en for en, og pusle de sammen for å føle helhet.
Angsten, fienden som ligger og lurer, slĂĄr deg i bakken og slipper ikke taket.

Din helse – finne noen å snakke med <3

 

 

Plass nr. 50 = ELISEAMANDA

 

 

 

STĂ… DEG VEL OG LAG DEG EN SĂ… FIN DAG SOM MULIG <3

 

 

 

#tankespinninnidagen #plassnummer50   #angst #topplisten #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #dinhelse #psykiskhelse

6 kommentarer
    1. jeg har kjent på angst ja i forskjellige måter,og kjenner nok på angst ennå ,men jeg prøver å finne fine ting å fylle dagen med så angsten ikke blir så fremtredende :=)

      1. Ja det er viktig ĂĄ lære seg noen nøkler – nĂĄr ting skjer, sĂĄ kan man lĂĄse opp en dør her og der…. <3 klem

    2. Har aldri hatt angst selv, men har sett angstanfall hos andre, og skjønner at det må føles helt grusomt.
      Jeg tror det er vanligere enn vi tror, og jeg håper ingen føler skam av å kjenne på den innimellom eller ofte❤
      Ha en god dag og stå deg vel, Mette❣

    3. For et sammentreff at du tok opp akkurat dette nĂĄ…… jeg har nettopp snakka lenge med prinsessa om det med angst! Jeg er jo ikke helt fri for det sjøl……….. og har mange rare erfaringer med det! Det hjelper ĂĄ prate! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg