tankespinn inn i dagen… desember…

 

God morgen Norge!

Ohlala  så kjente jeg det i magen… det gjekk opp for meg at det er 1. desember i dag!
Det er snart jul dere!!
Så falt jeg bitte litt sammen og tenkte på alt som MÅ gjøres…
Men, i dag har jeg laget sirupsnipp-deig… så da er jeg vel godt i rute?
Liksom litt klokka 0700 var den deigen ferdig 😀
Skal bare lage to sorter; sirupsnipper og julemanner 😀
Og sĂĽnn langs med fĂĽr vi se..

1. desember…
Julemåneden og mørketiden og solsnu og….
Det er så vakkert ute – med alt av lys
Et lyshav!
Selv om strøm-kostnadene svir

 

Pü denne dagen for 1 ür siden var det MYE snø!

 

Akkurat nü ute; minusgrader og null snø!

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 36 = Cathrineruth
Plass nr. 58 = Akbhandy
Plass nr. 86 = Annebe

 

 

Tilbakeblikk til starten pü desember, ürene før:

 

1. desember 2015 – Oslo-besøk og EkebergParken

Desemberdager

 

1. desember 2016 – grått, regn og vind

 

1. desember 2017 – Adventstida og kalender og Natheless

Soloppgang

 

1. desember 2018 – kalender

 

1. desember 2019 – luke nr. 1

Gode ønsker og “Gullrekka”

 

1. desember 2020 – julekalender i adventstida – “Juleroser”

Barmen og Muletua

 

1. desember 2021 – Ventetida

Det er snø!!!

 

 

Tenk at ikke alle vet at pinnekjøttet kommer fra sauen…..
Er ikke sikker på om jeg selv visste det… ja… når jeg var barn da.. men i voksen alder… da burde man kanskje vite det?

 

 

1. desember
og ventetida har begynt – stå deg vel  <3

 

8 kommentarer
    1. Så flink du er 😀 Selv så har jeg så vidt stått opp, og spist frokost og lagt meg på sofaen under pleddet ☺️
      Ha en fin dag, også uten snø ☺️ Klem ❤️

    2. ja vi er i desember nü ,jeg har ennü god tid til ü lage julekaker ,tror det bare blir krumkaker ,sü kjøper jeg en boks kokkosmakroner :=) pepperkaker har jeg og noe mer blir ikke spist,
      nyt dagen ,jeg er litt usikker pü hva jeg skal gjøre ,men kommer meg nok ut pü en gütur i dag ogsü

    3. Ingen snø, snart minus i Trondheim også. Kjekt å ha bloggen å se tilbake på for å se hvordan det var på denne dagen årene som har vært 😀 Jeg synes det både ser og høres ut som du er i rute til jul. I alle fall mer enn meg! 🙂

    4. Det høres ut som du er i god rute.🤩🤗
      Desember er bĂĽde ventetid, forberedelser og masse Kos.
      Helst bør det være mest av julekos.🎅🏻🌟

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg