tankespinn inn i dagen.. det er noko med det..

 

God morgen Norge!

O what a wonderful morning…   😊

 

Klokka har bikka 06.00 og det er tidleg morgon for mange… men for meg er det ein helt normal morgon og kaffen er klar.
Ute er det blå himmel og sola skin!
Sommaren kom til sunnmøre!

 

Det er noko med det, dei vakre solnedgongane


Dei vakreste fargar og natta senkar seg

Det er noko med alt som er gjort også… som det å få ved i hus før vinteren…

Så er den tørr og god når kulda setter inn.
Greit å være framtenkt

Og det er noko med dette å være sjølvforsynt.. til ei viss grad..
Jordbær, tomatar (etter kvart) og vakre solsikker som skin uansett sol…

 

Det er noko med det…
Og kanskje er det tomatar i lange baner om nåkre veker 🍅

Det er noko med det meste
Vakre morgonar og vakre kveldar  – alt som er gjort og alt som skal gjerast
Også er det noko med det å finne roa – slappe av og ikkje prøve rekke alt på ein gong
Då er det noko med det å brått møte veggen midt i ferien
Det er noko med det – kunsten å få det til  – nyte av livet – roen og freden og alt på ein gong

 

DAGENS BLOGGER

Plass nr. 40 = VERALYNN
Plass nr. 62 = WENCHELARSEN
Plass nr. 88 = TATTAVKVINNENE

 

 

Sola skin og livet er herleg – ut ut ut!

 

Det er noko med det å ta inn alt…

 

💛  Stå deg vel  💛

 

#tankespinninnihelga #deternokomeddet

14 kommentarer
    1. Så bra dere fikk sol 🙂 Ja, ta inn dagene, med hud og hår. Jeg DITCHER husvasken igjen, for litt uteliv. Søndag regner det. DA skal jeg vaske 😀

    2. Å være enda mer selvforsynt er noe jeg ønsker også, på sikt – må ha større plass først 🙂 Men jeg har ca. 150 tomatplanter jeg ikke veit hva jeg skal gjøre med det – jeg blei visst litt revet med :O ha ha

        1. Ja, altså, jeg bare kjøpte en del forskjellige tomater på butikken og så skulle jeg så frøene fra de. Og så har jeg jo lært at jeg bør ta minst 3-5 frø i hver fordi ikke alle vokser opp. Så jeg tok like gjerne bare hele tomaten (de frøene jeg fikk ut) og plantet, men trur du fasen ikke at absolutt alt har blitt til spirer og nå gror det noe så inn i hampen her ut :O Det er mellom 15-25 spirer av hver eneste tomat og det er 8 forskjellige tomater, men jeg har så klart ikke merket de så jeg veit ikke hvilke som er hvilke 😛 ha ha. Og det er jo ikke sikkert alle blir planter med tomater på så jeg kan jo på en måte ikke bare kaste de og ja, da blei det litt mye da :O ha ha

          1. Nei du kan ikke kaste de! Hahaha jeg tok også en sjanse og leste som du, at ikke alt blir til spirer… men så spira det voldsomt og jeg måtte ta vekk en del… hadde ikke sjanse til å la alt vokse 😀

    3. Jeg liker også stå tidlig opp om morgenen, men i det siste hender det seg av og til at jeg sover litt lengre. Det er godt, men dagen blir så mye kortere enn det jeg er vant til.
      Her regner jordbæra bort og mugner før den modnes, dessverre. Det ser bedre ut med potetene og salaten om ikke annet. Kos deg masse denne fredagen!🦋🌸

    4. Takk for at du fremhever bloggen min 🥰 Jeg blir kanskje selvforsynt med et par omganger med poteter, vi får se. Hadde en pose som hadde mange grodder, som jeg dyttet i en bøtte med jord… Har en tomatplante, men tror ikke at jeg får noe på den i år, ser dårlig ut… Ha en nydelig fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg