tankespinn inn i dagen…. nytt styre..

 

God morgen Norge!

NY REGJERING

Dette har jeg ventet pÄ!
Og for et valg!
SP har gjort det superbra 🙂

Joda, man heier jo alltids pÄ et parti?
Jeg har mitt og du har ditt
 og sÄ hÄper man at det gÄr veien.
I valget dette Äret har det gÄtt veien.

Ny regjering.
Hva kan vi forvente oss?
Blir det dyrere Ă„ bo i Norge?
Øker skattene?
Vi fÄr det vi stemmer pÄ?

HĂ„per de kan sette seg til bords og bli enige
Selv om kabalen ikke er enkel Ă„ fĂ„ til Ă„ gĂ„ opp – skal de gjĂžre det som er best for folket og landet.
Distrikts-Norge og Utkant-Norge  skal bestÄ.

Kan vi stoppe vindmĂžllene/vindparkene?
Hva med nÄr massegravene til vindmÞlleblada mÄ lages? For de mÄ graves ned nÄr de skiftes ut
.?
Og batteri til bilen – nĂ„r de ikke kan brukes mer?

Kan vi stoppe Ä selge vÄre egne produkt til utlandet?
Kan vi bevare ideer og arbeidskraft i eget land?
Vi kan faktisk klare oss med vannkraft?!

Og kan man faktisk ikke bare bestemme at HER trengs det en ny bro eller vei – og bare sette i gang og bygge det?
For vi har midler til det.
Tenk hva det koster at den ene nemda etter den andre skal finne ut ditt og datt
 mþte etter mþte..
Hvorfor ikke bare gĂ„ for det og gjĂžre det bra for Norge – og ikke nĂžle.
Vi har rÄd til det!
Det er enda dyrere Ă„ ta igjen alt som har forfalt!
Vedlikehold.

EU og EØS

 klarer vi oss uten


Og hva er det politikere tenker med nĂ„r de vil legge ned, sentralisere, –
skoler,  sykehus, fÞdestuer osv.
Vi har rÄd til Ä ha alt dette i velstÄende Norge.
Vi er et rikt land!
Vi har olje og vannkraft!
Vi har landbruk!
Bruk oljepengene pÄ dette som er sÄ viktig!
Bruk vannkraft i eget land!

Sykehus – helse – sykehjem – de eldre – barna – de unge.

Dere aner ikke hva dere gÄr til den dagen dere havner pÄ et sykehjem selv, om det finnes et, den dagen dere trenger det som mest.
Ja, for om dere kutter mer  i helse, og strammer inn i kommunene fordi det ikke finnes midler til helsepersonell og klÊr, da sitter de igjen alene, de som trenger sÄrt den hjelpen.
De som har vÊrt med pÄ Ä bygge dette landet til vÄrt rike.

Spare!

 

Gratulerer uansett til den nye regjeringen – og sĂ„ blir det spennende Ă„ se hva de kan utrette.

 

****** Husk at det bor mennesker i HELE vÄrt langstrakte land ******

 

 

 

Plass nr. 50 =  AURORA GUDE

 

Plass nr. 71 =  OUTDOORKIDS

 

Plass nr. 97 =  JULIECV

 

 

~šš~  Ny dag og nye muligheter  ~šš~

 

 

#nyregjering #langstraktland #tankespinninnidagen #bloggeretopphundre #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #blogglistentopphundre #regjeringsskifte

10 kommentarer
    1. Her er vi enige om mye. Godt skrevet. Jeg tror ikke pĂ„ mirakler fordi om vi har fĂ„tt er regjeringsskifte, men jeg tror det er sunt at det BLE et skifte. Jeg fĂžler ingen spesiell tilhĂžrighet til noe parti lenger. Som du sier blir det ofte mye byrĂ„krati og lite konkret handling.đŸ€”

    2. Tenk om ett parti hadde absolutt alle de gode og viktige tankene, da ville det blitt bra. Jeg fikk bl.a SP opp pÄ flere valgomater. Men jeg endte med Ä stemme blankt. For min del et protestvalg. Tror det er sunt med et skifte, men tviler pÄ de helt store endringene likevel, dessverre. Jo flere kokker, jo mere sÞl.

      1. Ja jeg er jo egentlig enig med deg…. hvordan dette samarbeidet vil fungere, er jeg ikke helt sikker pĂ„ heller…. Men skifte var pĂ„ tide 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg