tankespinn inn i dagen… overgangen..

 

God morgen Norge!

 

Overgangsalderen….
Er du der?
Har du vært der?
Ferdig med den?
Eller forstår du ikke hva jeg snakker om???


Blir man ferdig med den?

 

Skammer vi oss over den?

 

Jeg tror ikke jeg har skammet meg over den..
Jeg har vært i overgangsalderen siden 39 – 40 års alder.
Startet tidlig kan man si.
Svømte i svette om natta, og dagen var som vanlig, nesten.
En ovn slo seg på i ryggen/nakken av og til, men hadde aldri disse svettebyger noen snakker om, som gjør en  gjennomvåt, på dagtid.
Det er så forskjellig dette… noen får det slik og noen sånn… noen tidlig og andre sent.
Jeg føler jeg er ferdig… så og si… merker ikke noe lenger på noe…
Ikke har jeg brukt noe medisininntak eller annet inntak/hormoner heller… har ikke hatt behov for det, visst nok.
Jeg tenker at om overgangsalderen er slik, har det ikke vært så ille 🙂
Selv om nattesvetten var jo ille… var ille plaget med den i noen år, uten å egentlig forstå HVA det var, før jeg tok en blodprøve som sa det direkte til meg: DU ER I MENOPAUS…. Jepp!

Plager har sikkert kommet og gått som jeg ikke tenker over… Men om jeg har skammet meg over dette?
Det er jo livet!

Nei, jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå jeg –
og har hatt det egentlig hele tiden etter passert 40…
Ja, uten om alle andre diagnoser da. Det er noe helt annet.

 

Overgangsalder? Jadda – den kommer og går igjen den 🙂

 

 

Plass nr. 50 =  JANNENORDVANG

 

Plass nr. 71 = KARIDANSEN

 

Plass nr. 97 =  ELANDER

 

 

STÅ DEG VEL

 

 

#overgangsalder #tankespinninnidagen #menopaus #plassnummer50 #plassnummer71 #plassnummer97 #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #bloggtoppen

8 kommentarer
    1. Jeg er i overgangsalderen, og den største plagen er hetetoktene. Men jeg føler det har blitt mindre av dem den siste tiden. Og andre overgangsplager vet jeg ikke om jeg har. For jeg har jo så mange andre plager som handler om min diagnose, at jeg ikke merker andre ting 🙂 Så kan kanskje si at jeg har fått det lett, så langt, den der overgangsalderen.
      Skammer meg gjør jeg ikke. Tvert i mot, jeg er litt stolt jeg. Stolt over å være voksen og reflektert, og ikke minst, stolt over at jeg har nådd så langt i livet at jeg til og med får oppleve overgangsalderen 🙂 Det er en del av livet som du sier. Og livet, det er godt ♥
      Ha en herlig flott dag fine du ♥ Klem ♥

    2. Overgangsalderen har vel vært der en fem års tid nå! Er veldig plaga med nattesvette i perioder, men jeg har heller ikke hatt behov for noen hormoner osv foreløpig! Ikke vært så ille egentlig – og jeg skammer meg vaffal ikke over den! Sånn er det å bli stor jente….. 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg