Tankespinn inn i dagen…skabb?

 

God morgen Norge!

Uuuuu  jeg klør bare ved å skrive navnet…
SKABB!

De snakker om det på God morgen Norge i dag…
Og det er ikke noe morsomt å bli smittet av dette lille dyret, det er helt sikkert.
Det smittes ved kontakt.

Nå har det nesten ikke vært kontakt i samfunnet på to år… så er det derfor skabben dukker opp??
Og  kommer den i hus, da lever den i opp til fire dager i hjemmet…
Ikke enkel å bli kvitt!
Det er mye styr med denne skabb-behandlingen som koster rundt 2000,- pr. person.
Dette må da bli GRATIS vel??!

Hjelp!
Jeg vil ikke ha dette på verken kroppen eller i huset….
(selv om det av og til er helt tilfeldig hva vi får og ikke får..)
Nesten litt slik værre enn med lus – men man må bli kvitt det om man får det!
Fryse klær – vaske vaske vaske fryse…
Smøre krem over hele kroppen…

Nei, dette vil vi ikke ha!

Det er mye rart som dukker opp nå til dags… som vi bare har hørt om…

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 48 =  VERALYNN

Plass  nr. 69 =  KJEFTSMELLAS

Plass nr. 95 =  MATVALORER

 

 

~¨~¨~  LAG DEG EN FIN FREDAG  ~¨~¨~

 

 

#tankespinninnidagen #skabb #plassnummer48 #plassnummer69 #plassnummer95 #topphundrebloggere #blogglistentopphundre #bloggeretopphundre #lagdegenfindag

16 kommentarer
    1. Usj da, det er ikke noe vi ønsker oss. Jeg har vært borti det, men aldri vært smittet av det selv. En jeg kjenner fikk beskjed om at det var skabb, og måtte ta hele behandlingen hos meg. Det er nemlig ikke lett å gjennomføre om du er helt alene. Hjelp, for styr og stress. Men det var ikke skabb, men en fryktelig eksem. Ikke det at det var noe bedre, men jeg var i hvert fall ikke lenger redd for å bli smittet. Dyrt som fy er behandlingen, og hjelp så mye vasking, frysing av dyner og diverse, pluss kremer og annet. Det var jo sommer, så fryseren min fikk kjørt seg. Unner ingen det der.

    2. Jeg har fått masse utslett på kroppen jeg også, var hos legen på mandag og det var IKKE skabb. Han tok noen prøver (pcr test) av de. Kjenner faktisk flere som har fått utslett etter corona, men gud veit hva dette er. Spent på svaret for å si det sånn. Legen mente at dette helt klart var i vannkoppefamilien.😁

    3. Æææsj! Nå begynte det å klø både her og der! Nei, takk! De hadde det i huset hos mora mi da hun var lita, og det var visst skikkelig ille. Husker enda at hun fortalte om det, og den skremmende følelsen dukker fortsatt opp når jeg hører ordet skabb nevnt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg