tankespinn inn i dagen…skilles eller…

 

God morgen Norge!

 

Hvilket fylke hører du til??

Jeg føler fortsatt for å si at jeg skal til Sogn og Fjordane… er det ikke et fint navn vel??
Og nå heter det Vestlandet fylke…  eh…

Heldigvis heter det Møre og Romsdal fylke her hos meg fortsatt!

Hvorfor skulle det sammenslåes så mange fylker?
Ærligtalt…
Og nå oppløses de igjen!

Bare rot og mye økonomi inn i dette her.

Det kunne egentlig være som det en gang var!!!

Jeg har kommet ut av det, etter at alt øst på ble hetende VIKEN….

Hvem vil være sammen og hvem vil skilles….

Jepp..
Identitet hvor er du?!

 

Og apropo… Staten tar vel heile regninga?
For det har den vel sagt at den skal gjøre?

 

 

DAGENS BLOGGERE:

Plass nr, 48 =  UTIFRILUFT

Plass nr. 69 =  MONAIRENS

Plass nr. 95 =  GARMANORAMA

 

 

STÅ DEG VEL!

 

 

#tankespinninnidagen #fylke #identitet #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #plassnummer69 #plassnummer48 #plassnummer95 #stådegvel #dagensbloggere #topphundrebloggere

24 kommentarer
    1. Det har heldigvis ikke vært så stor diskusjon her vi bor om hvilket fylke vi skal tilhøre.
      Jeg bor i Nordland og det har ikke vært naturlig at vi skulle tilhøre et annet fylke, heldigvis.
      Stort sett blir det bare mye styr og mange penger som går med i slik utredninger og diskusjoner.
      De fleste synes vel de har det greit som de har det.
      Koselig bilder på bloggen din.
      Ha en herlig torsdag!

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar 🙂 Ja nei… jeg tenker ikke så mye over dette med disse fylkene.. men i fjor da vi kjørte inn i Sogn og Fjordane og C sa at det IKKE heter Sogn og Fjordane lenger… da stusset jeg litt… det er ikke nødvendig liksom – å rote det til 🙂
        Hvor i Nordland kommer du fra?

        Lag deg en fin dag 🙂

        1. Helt sør i Meløy. Rett ved Svartisen, langs FV17.
          Nei, man kan fort blir forvirret over hva fylkene egentlig heter. 🙂

            1. Kanskje det?
              Mannen min og jeg eier Råkk Huset, som er en 50-talls diner m/overnatting rett ved fergekaiet på Ågskardet, helt sør i Meløy.

              1. Åh – Nå måtte jeg google! 😀
                Kanskje vi må innom der i sommer da – med bobil 😀
                Så stilig sted dere har!
                Spennende!

    2. Jeg er Troms – og ferdig med det. Uansett om vi ikke blir skilt fra Finnmark, kommer jeg aldri til å si at jeg er fra Finnmark.. For meg er det helligbrøde, da jeg har enormt respekt for de ekte finnmarksværingan, og det de – spesielt samene står for. Så ja, jeg ønsker skilsmisse 😉

    3. Heldigvis er vi det samme for ja det går i surr. Og heldigvis skal Troms og Finnmark skille lag igjen. Med de lange distansene trenger de å være hvert sitt fylke. På radioen en dag sa de at en kvinne var funnet omkommet i Troms og Finnmark. Wow, der ja. Vi kjørte 80 mil fra Vardø til Tromsø. Lange avstander.

    4. Jeg vil alltid være fra Troms, at jeg nå også er fra Finnmark er for meg tullete. Da sammenslåingene skjedde leste jeg om flere episoder i Viken, javel, men hvor i Viken da? Hadde vært greit å vite.. Jeg bor i Buskerud, for meg vil det alltid være Buskerud, og jeg ønsker Buskerud tilbake, men jeg synes det er tragisk at det skal brukes så mye penger på dette, isærdeleshet alle diskusjonene, debattene, møtene hvor folkevalgte blir betalt med skattepenger for å sitte å røre, mens de som har betalt disse skattepengene til «felleskassa» sliter med matpriser som har økt 40 prosent, og strømregninger som er hinsides..

    5. Jeg er trønder, uansett om det er Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag eller Trøndelag, så det er litt enklere. Synes det er tragisk at delinga fant sted i det hele tatt. Mye styr, mange misfornøyde mennesker, og økonomisk veldig uheldig.

    6. Jeg har forstått det sånn at det blir skilsmisse her i Vestfold og Telemark. Samme for meg egenlig hva det heter så lenge jeg kan si at jeg er fra Vestfold hehe ❤

    7. Ja, her nede blir det skilsmisse – og vi blir igjen Vestfold, istedenfor VESTFOLDOGTELEMARK! Blir dyrt ja – men tviler på at staten tar regninga selvom de har sagt det! Hahaha…… 🙂

    8. Hele greia er jo helt idiotisk! Jeg mener.. Når man først har brukt en formue på å slå sammen disse fylkene, så får det jo bare være sånn! At vi da skal bruke minst like mange mill på å reversere hele greia så snart en ny regjering kom til, blir bare for dumt!
      Det kan jo ikke være sånn at enhver ny regjering skal fjerne den gamle sine vedtak!..

      1. Nei helt enig! Men jeg er glad de reverserer!!! For dette skulle ikke vært gjort fra starten av…. Håper det blir stående slik for fremtida nå!!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg