troll i ord…fortsatt 71 grader nord og kaffekoppen..

“Nesten pĂ„ toppen – og midt pĂ„â€â€Š

 

Et helt skifte nesten pÄ toppen!

 

Iallefall pĂ„ 2. plassen – for der kom bloggen

DOC OG DASK fykende.
Troll i ord

Om man klarer Ă„ stĂ„ opp av seg selv, kjĂžre bil
 sĂ„ kan man dra pĂ„ jobben – selv om man fĂžler seg dĂ„rlig

Dette skjedde – var dĂ„rlig – dro pĂ„ jobb – mĂ„tte dra hjem
.
Snakker ogsÄ bra om BONDEN som aldri har en sykedag

Noen mÄ jo ta seg av Äkrer og dyr Äret rundt

Sant det!

 

PĂ„ 3. plass havnet bloggen til
SRAAD
Og hun er fortsatt med pĂ„ 71 grader nord – ja – det er ikke nytt innlegg siden sist.

 

Og nede pÄ
55. plassen ligger denne bloggen:
BONDEDRØM
“Kaffekoppen som endret meg”

 

 

Det er mye sant i dette som DOC OG DASK skriver – at bþndene har aldri ferie eller kan aldri vére syke.
De mÄ slepe seg ut av sengen uansett hvor syke de er
.
Skal de ha ferie mÄ de skaffe seg avlÞser

BOnden sin jobb Ă„ret rundt 24/7.
Og sÄ heldige vi er som har bonden!
Som gir oss god og trygg mat!
Men dette med Ă„ slepe seg pĂ„ jobb – det gjĂžr jeg ikke lenger.
I mange Ă„r utfordret jeg meg selv – tĂžyet grensene – vĂŠre seg smerter eller slitenhet

Ville ikke se det – at det tĂŠrte pĂ„ selve livskvaliteten.
Og nĂ„r jeg mĂžtte veggen – da var det jo for sent.
I dag pleier jeg meg selv sĂ„ godt jeg kan – og er jeg syk, da drar jeg ikke pĂ„ jobb.
Det vet jeg Ăždelegger mere for meg selv.

 

 

“Å tĂžrre Ă„ kjenne etter er ofte det vanskeligste. Man kan vĂŠre redd for hva man kjenner og fĂžler.”

En klok kommentar av hennes onkel Johnny – BONDEDRØM – som jeg tok meg den frihet Ă„ kopiere inn her.
HĂ„per det er greit.
Kjenner meg igjen i dette innlegget.
Jeg har vĂŠrt helt i kjelleren – mĂžtt veggen – og stĂ„tt i knestĂ„ende

 Året 2011
. en stund siden.
Vet alt om det Ă„ ha ti hender og ti fĂžtter – vĂŠre over alt og fĂ„ unna alt – vĂŠre effekt – hele tiden.
SĂ„ gĂ„r man inn i seg selv – finner nye verdier – og lar nye veier komme til.

 

Et fint bekjentskap – denne BONDEDRØM – som jeg ikke har lest fþr.

 

 

 

#bloggtoppen #bloggere #2plassen #3plassen #55plassen #nestenpÄtoppenogmidtpÄ #bloggtopplisten #topphundrebloggere

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg