trollvogga – hunden og jeg :-)

TROLLVOGGA

RUNDE

HER kan du lese litt informasjon om trollvogga og andre fjellknausar
som er i ferd med å rase i havet.

 

 

 

Turen starter på Runde.
Til venstre etter brua og et lite stykke på grusvei, før stien opp “trepet”.

 

Gjeeeesp…. er vi ikke snart fremme???
Noen som kjenner seg igjen her?   hehehehe

 

 

Jeg er vel bra heldig som har denne turvennen som alltid blir med – på de gode turene iallefall – som ikke er så alt for lange for en firbent 🙂

 

På stien oppover trepet er det sopp å se – og da tenker jeg på bloggeren, FRUENSVILJE 🙂
Hun er glad i sopp og flink til å utnytte naturens matfat.

 

 

 

 

 

 

Det er jo ikke all #sopp som er spiselig da…..
Men #fotogen er den 🙂

 

 

 

 

 

Er det noe i luften eller??

 

 

Så er vi oppe – og kan rusle unnover fjellet.
Det er vakkert lys og vakre farger ute nå.

 

 

 

 

Her ser vi rett over til bygda mi, Kvalsvika – som for mange mange år siden, følte seg truet av denne Trollvogga – og flodbølgen den kunne gi, om den falt i havet.

 

 


Og her er den – det som er igjen etter sprengningsforsøket på 1960 talet – da store deler av vogga for i havet, men dette blei stående igjen.

 

Noen synes det er spennende å hoppe ut på vogga….
Men det er noe JEG aldri kommer til å gjøre
hehehe  synes jeg så meg selv i svevet – besvimt og falt i havet…

 


Nei, på trygg avstand – men allikevel på en hylle som også kan rase i havet – taes det bilder på skjelvende føtter.
Jeg har all respekt for knauser og hyller og rifter i fjell – som man ikke vet NÅR raser i havet…..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En fin formiddagstur for hund og menneske 🙂

 

Ønsker dere alle en fortsatt fin fredag!

 

#smiltilverdenogverdensmilertilbake

 

 

#trollvoggapårunde #fotoglede #turglede #hundenLeia #turvennenLeia #utpåturaldrisur #fredag #energipåfyll #vakkernatur #vakkertute #opptrepet #blåhimmelogsol #fjelltur #aktivtrening #mestringsfølelse

8 kommentarer
    1. For en herlig tur 🙂 Jeg skulle gjerne vært med deg der Mette: Gått rundene dine. Og denne vogga skulle jeg gjerne sett 🙂 MEN…ikke hoppet nei 😀 Klemmer <3

    2. En aldeles flott tur med flotte dere. Fantastiske bilder og masse detaljer 😀 Skjønner godt det må være herlig med en sånn turkompis. 🙂 Så på videoene også,, og selv om jeg ikke har høydeskrekk, så kjente jeg det i magen 😀 Ha en flott helg på alle måter 😀 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg