turglede og pissemaur

HAMMARSTØYLVATNET

 

Søndagsturen med hunden Leia
(for C er forkjøla og har vært helt elendig form)

 

Denne turen har vi gått sammen en gang før, C – hunden Leia og jeg…
Og nå kom jeg på den da vi var på vei mot Rotarystien.

Så da blei det inn Snipsøyrdalen og parkering opp til høyre ved en bom
Også startet ferden oppover og oppover og oppover

 

Jeg liker slike turer
Synes ikke det er evindelige laaange kjedelige veier…
Nix!
Det er alltid noe å oppdage langs med 😀

“Det er i motbakker det går oppover!”

 

 

 

 

Vakker utsikt tilbake hvor vi kom fra
og utsikt til Snipsøyrvatnet

 

I bildet over kan man virkelig bruke fantasien
Først så jeg to barn…
Så et pinnsvin og et lite barn
En dame med stort hår som skriver på maskin…
Nei ja… fantasien lenge leve
Kanskje forstår du ikke hva jeg snakker om….
Sånn er det
Vi ser det vi ser!

 


Herfra kan man ta av og gå til LØKEBERGHORNET og STORNAKKEN
Men det har jeg ikke krefter til slik det er fatt med helsen for tiden..
Men med tid og stunder.. Målet er slike turer igjen

 

I dag klødde det litt i øynene… og ekkel i halsen…
Masse bjørk på turen
Men øyedråper, nesespray og allergitabletter tok det meste!

Herlig tur!

Flott natur!

 

 

 

 

 

Superfornøyde!

 

 

Tygge litt på en pinne må prioriteres

 

 

Nedoverturen blei slitsom – faktisk for både hund og menneske..

Ja, for hodet vil mer enn rygg og slikt
Så venstre fot slet seg gjennom nedstigning på sitt vis
Men vi klarte det!
Og noe må man yte da – ikke sant…

“No pain no gain…”
Jepsipepsi!

 

 

 

 

 

 

 

 

Stående eller liggende?
Alt etter hva man ser i steinen
Masse nydelig farge og formasjoner uansett

 

 

Storfornøyd med turen vår
Og er så glad at jeg virkelig VIL ut på tur
Jeg er nok avhengig!
Ja, av naturen 😀
Turgleden er det ikke noe å si på – selv om det til tider koster litt ekstra
ENERGIBOOST!

Og da denne mauren krøp foran føttene… så kom jeg på den gangen jeg satt på steinen nedfor “Daniel-naustet” i kvalsvika…
Rett ned for huset vårt..
og begynte klø noe så saligt i bakenden…
mamma var oppe hos tanteRandi (mamma sin storesøster)
Og jeg løp det jeg orket oppover marka – tror faktisk jeg gråt litt også…
og da jeg kom inn på kjøkkenet der, kunne de fortelle at jeg hadde fullt av “pissemaur” i trusa……..
Jaja det var den gangen… kanskje var jeg en 4-5 år…
husker det godt ja – for det gjorde faktisk vondt…

Men kan le av det i dag!

 


Litt filter gjør susen når man føler seg litt sliten 😀

 

#naturenskunstverk

12 kommentarer
    1. Du trenger ikke filter du, søt og naturlig som du er! 🤗
      Det er så fint å lese det du skriver, fine bilder også. Du ser detaljer der de fleste bare går forbi….

    2. Stakkars C, jeg føler med han. Vært ganske elendig form selv, selv om jeg kom meg på tur. Måtte kjøre på med mye paracet og ibux underveis, for å ha det greit. Jeg synes du er vakrest uten filter, du ser alltid fin ut synes jeg <3

    3. Det var en flott tur, Mette – du er helt rå altså! Og – du og jeg ser alltid så mange rare tegninger på steiner og i sand osv….! Jeg ser pinnsvinet og et ansikt iallfall her! Uffameg – pissemaur i buksa høres ikke så gøy ut…. ! Klemmer til deg <3

    4. en helt nydelig tur ,ja jeg tror også att du er avhengig ,men en fin avhengighet da :=)trusa full av maur hørtes helt forferdelig ut,hadde skrekett jeg også hi hi ,masse god bedring ttil C og krysser fingrane for att du ikke blir smittet ,her skal vi ut til sommerfjøsen igjen ,jobbe med siste veggen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg