Lite søvn og stressfølelse…

Ja, det er nesten slik, at jeg ikke sov noe i natt…….

Og dette på grunn av all snøen som har kommet siste to døgn…. eller i flere døgn, men det slutter liksom ikke lave ned.
Og jeg mĂĽker og mĂĽker og mĂĽker.
SĂĽ var det glatt i gĂĽr.

Ja det var glatt og mye snø og endatil brøytebilen trengte hjelp til ü komme seg pü veien igjen.
Den skle vel utfor kanten vd møtende trafikk eller noe……


Ja, den lå der helt til jeg skulle inn på trening og korøving om kvelden…..
Stod en stund i kø mens snøen lavet ned og de klarte ü fü pü veien igjen, brøytebilen.
Jeg ble egentlig litt stresset allerede da…. når jeg stod og ventet…..

Men stresset begynte etter korøving da bilen stod og spann pü en ikkebrøytet parkeringsplass.
Jeg kom meg løs med min gamle gode toyota og kom meg hjem.
Men da var stresset i gang ja… For neste dag (i dag) skulle jeg til Ulstein Bil og hente min NYE bil.
Og jeg grudde meg virkelig!
Jeg er ikke glad i å kjøre bil på glatt føre……

Helt ok og kjøre bilen jeg har hatt et forhold til i 13 år……
Men det at jeg skulle kjøre hjem en ny bil…. og hvordan DET skulle gå…. det var ikke enkelt å takle….
Jeg har visst lett for å la tankevirksomheten gå løpsk og “lage” problemer som ikke har oppstått ennå.
Men sĂĽnn er det.


Ikke Mr SNiff heller forstår hva jeg stresser etter 🙂

 

Men i dag hadde jeg nesten lyst ĂĽ avlyse og heller utsette til vĂĽren dette med NY bil.
Men, søren heller. Full skjerpings da 😀
Ikke noe ĂĽ stresse etter vel??!!

Måtte psyke meg opp og avsted for jeg 🙂
Stiv i blikket pĂĽ vei hjem med en helt NY (2013 modell) og nytt merke.
HYUNDAI

Her er den – iallefall bakenden av den 🙂

Og det gjekk greit å kjøre den selv om den er helt uvant 🙂

Parkerte sommerdekkene pĂĽ dekk-hotell.
Jeg har alltid skiftet dekk selv, men siste par årene har jeg tatt meg råd til å slippe skifte dekk, og heller bare få de servert rene og fine og klare, når tiden for å skifte dekk, har kommet.  🙂  Det er totalt verdt pengene.

Jeg er blitt slik en pyse på nye ting….. tror det må ha noe med alderen å gjøre 😀
Hehehe  var ikke slik før…..Men bilen er toppers den.

SĂĽ jeg kom hjem og parkerte den i garasjen og mĂĽtte gĂĽ av meg stresset i kroppen.
SĂĽ da tok jeg min vanlige runde.


Gjekk innom moderen og fikk tatt noen bilder av småfuglen som spiser mat 🙂

Sü tok moderen sparken og vi sparket en god tur, før jeg gjekk hjem og var mere avslappet.
Stresset er nede 🙂

 

Take care!

 

#glatteveier #nybil #litesøvnogstressfølelse #fuglemat #snø #vinter 

23 kommentarer
    1. Mark Twain og var sĂĽnn…..brukte mye tid pĂĽ ĂĽ bekymre seg om ting som aldri kom til ĂĽ skje 😀
      anyway…..det er ikkje alltid lett ĂĽ fĂĽ nye tekniske duppeditter og bil mĂĽ vĂŚre enda verre, gratulerer og hĂĽper du er fornøyd <3

    2. Gratulerer med den nye bilen da:) Det er lov ĂĽ bli litt stressa da:) Har blitt skikkelig vinter hos deg ogsĂĽ ser jeg:) Utrolig vakre bilder:) Godt du ble kvitt stresset, du venner deg nok fort til den nye bilen og da blir det sikkert bare deilig:) Ha en flott kveld videre:)

    3. Veronica S: Ja ikke sant 🙂 Selv om jeg er glad i snøen så blir jeg usikker på glatte veier og føler at jeg ikke har kontroll ( og det er jo det som er feilen) at jeg ikke har kontroll 😀 hhee kjedelig når brøytebiler og andre sklir utfor veien slike dager :-/

    4. Smart ĂĽ gĂĽ det av seg….. det gjør alltid jeg ogsĂĽ…… syns du er tøff jeg – vi blir nok mer pinglete med alderen, dessverre! Men samme det da – vi er jo gode! 🙂

    5. det er mye snø ja,no slipper jeg ü müke pga av skulderen,men skulle no gjerne hatt vekk litt mer en det min mann og svigermor spar vekk hi hi,sü brøytebilen for utfor ogsü,ja det er glatt sü en lyt vÌre forsiktig.Gratulerer med ny bil,tøff du som tar laus pü glatta med ny bil ))
      Likte spaserturen da,det gjør alltid godt for büde kropp og humør ))

    6. merkelig,sendte en komentar men den forsvant,er det noe merkelig med blogg .no ?
      uansett mü jeg fü grsatulere med den nye bilen da,ser fin ut og tøff var du som tok laus og henta den pü glatte veiane )) ja nür brøytebilen lander i grøfta er det glatt ute )
      flotte bilder,det var smart ĂĽ gĂĽ en fin tur og fĂĽ av seg litt stress )) hjelper alltid ))

    7. Slit’an med ny bil! Jeg liker ĂĽ kjøre bil, men ikke pĂĽ glattevinterveier! Kjør forsiktig og avpass farten etter forholdene – er det ikke det de lĂŚrde sier? Gøy med ny bil, men litt skummelt til man blir helt med den – men sĂĽ er det jo bare gøy etterpĂĽ 🙂
      Flotte vinterbilder du har tatt i dag også 🙂

    8. fruensvilje: Hmmmmm har ikke merket noe rart med blogg.no……. tusen takk 😀 Joda stiv i blikket og stiv i bevegelsene og sneglefart 🙂 heheheh ikke sĂĽ ille men nesten 😀

    9. Slitan med ny bil! Og jeg kjenner meg godt igjen der, lager store dramatiske saker av smĂĽ hendelser som skal skje. Tenk om og tenk om…. Men nĂĽ har jeg gĂĽtt kurs i Unique-mind, og fĂĽtt litt mer orden pĂĽ tankevirksomheten min 🙂 Ha en avslappende dag 🙂

    10. hos noen har navn og url forsvunnet,og i gĂĽr var det hos dei fleste,om jeg glemte ĂĽ skrive det inn pĂĽ nytt ble jeg en anonym .I dag har navn og url kommet tilbake hos noen bloggvenner ,men ikke hos alle ,merkelig

    11. Min matgale verden: TUsen takk 🙂 Slapper mere av nĂĽ. BIlen er kommet i garasjen og det er den jeg skal forholde meg til de neste ĂĽra 😀 Makan til styr med tankekjør til tider…… unødvendige greier 🙂
      Ha en flott dag !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg