reparasjon

Er man kommet dit?
Reparasjonsalderen?
Tja…..
Vedlikeholdsalder og reparasjonsalder.

Samma det…..
Må noe gjøres så gjør man det om man kan.

Morgenturen for hund og menneske er unnagjort.

Jeg har hatt en tur til 
Ålesund i dag.
Og jeg har kjent det i magen i flere uker.
Har visst lenge at denne datoen snart var her, og i dag var den her.

Øyelokka mine skal til pers.
Ja….
Det er bare høyre øyelokk som plager meg.
Mest når jeg kjører bil, leser, ser tv, fokuserer…..
Ja egentlig plager det meg hele tiden.
Må heve øyet og fokusere mye, pga en fold legger seg over øyet.

Ja, så henviste lege meg da og jeg har tenket at dette tar i evigheter så det er bare å slappe av.
Så lå brevet om time i posten.

Jeg er kvalm.
Jeg gruer meg som en ……..
Så kommer eldste guten og henter meg snart og kjører meg tur og retur.
Solbriller i dag……..

Når jeg kommer hjem og poster dette er det gjort.
Om jeg ikke blir sendt hjem med uforrettet sak.
Kanskje de synest det er en bagatell?
Men jeg plages mere og mere og ser skygger på høgre øye.
Så…….

Ventekaffe….


Legen forstår hva jeg mener og ser at øyelokka er tunge og henger over vippene, spesielt på høgre side.
Men også øyenbryna henger tungt, over øynene og om ikke dette gir gode resultater, er det mulig jeg må gjøre enda et inngrep.
Satser på at dette gjorde susen.
Orker ikke mere slike greier….

Jeg er hjemme igjen og det er gjort.
Det er lenge siden jeg har vært så tappet.
Jeg var faktisk så redd at jeg skalv, der jeg lå på benken, og allikevel syntes de jeg var flink.

Det er ikke godt å være så redd….
Bruke krefter på noe som ikke hjelper….
For det gir ikke gevinst… blir bare sliten.
Hvit som et laken…

Men, det er gjort!!

Dagen har vært utfordrende – for meg, innendørs.
Flott solnedgang mot ferga Sulesund-Hareid.
Flott at eldsteguten, Patrick, kunne være sjåfør <3

 

#øyelokk #sykehus #blogg #torsdag #operasjon #dagkirurgi #kirurgi #tappetforenergi

14 kommentarer

Siste innlegg