dessert som frister..

 

PLOMMEGRØT

Når jeg har plommer liggende i frysen – da er det godt å lage dessert av de.
Jeg elsker plommegrøt eller andre fruktgrøter.

Strø sukker på og melk eller fløte over og bare nyyyte 😀

Så det laget jeg her om kvelden da jeg fikk lyst på noe godt… og hadde IKKE tid til det kjølnet av før jeg slukte i meg godsakene – og da var det jo ikke helt stivnet heller,,, Så noe bilde av kræsjet plommegrøt/suppe blei det ikke 🙂
Men bilde av prosessen har jeg da.

Kok opp plommer – vann – sukker og her har jeg brukt en dæsj sukkerfri saft…
4 toppede tsj potetemel rørt ut i vann som blandes når plommene har fått et oppkok
Og denne dagen puttet jeg i eplebiter.

 

 

Men, om jeg skulle lage en skikkelig dessert – da kanskje jeg burde prøve
KARAMELLPUDDINGEN til KOKKEJÆVEL?

Salt karamellpudding!

For meg som elsker karamellpudding og synes at TORO sin er supergod, så høres denne helt himmelsk ut – og den så også himmelsk ut på bildet.

Har du prøvd denne oppskriften til kokkejævel?

En dag skal jeg overraske med hjemmelaget salt karamellpudding…
Men vet ikke helt når…

 

#plommegrøt #saltkaramellpudding #dessert #plommedessert #eplebiter

12 kommentarer

Siste innlegg