du er vakker..

 

Se på deg selv
Det var det jeg tenkte i går
Se på deg selv – se ordentlig
Og jeg ser på meg selv – ikke den beste dagen å gjøre det på…
Forbi linjene og inn i sjela
Du er vakker!
Vakker som du er
Vakker med linjer og rynker og merker
Alt er ikke synlig – bare du ser det
Og det du ser får deg til å tenke deg ned
Tiden går og det ser jeg her… tyngdekraften taler sitt eget språk…
Ikke gjør det!
Enkelt å si, men det er helt sant!
Du er vakker uansett
Ingen kan komme og si at du ikke er vakker
De kjenner deg ikke
Vi er alle vakre
Av og til synes jeg det selv også – at jeg er vakker….en heldig dag…
Noe er på utsiden og alt annet er på innsiden
Øynene og sjelen speiler deg
Det du ser i speilet forteller litt, ikke alt
Når du blir sett, er det smilet og øynene de ser
Jah, særlig tenker jeg… skulle tatt på leppestift…det hjelper på…
Du er vakker!
Ikke glem det

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

Inspirert av bloggeren LENALYKKE

 

#minedikt #etdiktomadagen #tankerblirtilord #vakker

4 kommentarer
    1. Mm – sånn er det… noen dager ser vi helt håpløse ut i egne øyne – andre ganger ser vi det vakre! Jeg prøver å jobbe litt med selvfølelsen – en kommer lenger med hodet hevet! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg