med hjertet i halsen….. nesten overkjørt…

 

 

 

I går blei jeg nesten påkjørt.
Med hjertet i halsen så jeg panseret komme til å krype over knærne mine når den store gravemaskinen bare åt seg over bilen min.

Jeg kom kjørende – og det var veiarbeid.
Traktor med stor henger kjørte ut til siden og gav meg plass på en smal strekke….
Føreren av den store gravemaskinen satt med ryggen til –  styrehuset rett motsatt vei – men hadde speil…..
Jeg trodde han så bak, hva som skjedde, for han kjørte ut til siden.

Men, han hadde ikke sett noe – så like fort som han hadde kjørt ut av siden, siktet han seg inn til midten på veien, rett mot meg i god fart.
Jeg fikk rett og slett panikk – og her var det på hårstrået…..
Kastet meg på fløyta – han stanset – snudde styrehuset rett vei og sa:

Du må ta det litt med ro”….
Ta det litt med ro???
Du kjørte nesten over meg!!”
Såg du meg ikke i speilet???

Nei han hadde rett og slett kjørt over meg om jeg ikke hadde tutet – sa han……

HVEM ER DETTE SITT ANSVAR`???

Det er jo selvfølgelig HAN SOM RYGGER sitt ansvar.

Men, det blei meg som bad om unnskyldning gitt.


Jeg sa at det kanskje var en misforståelse og at han ikke hadde sett at kollegaen slapp meg forbi og han heller ikke så at jeg kom – og at jeg ikke kunne kjøre i grøfta for å komme meg forbi.
Han sa seg enig i det – og smilte…..

Tok det litt humoristisk og han smilte fortsatt  og sa at bilistene tar aldri hensyn men det gjekk bra denne gangen.

Ja, det gjekk bra denne gangen.


Følte at han la skylden på meg selv om han innerst inne VISSTE at her kunne det blitt forsikringssak mot ham om han hadde kjørt centimeteren lenger.

Hjem kom jeg meg – men litt som et skjelvende aspelauv.
De er så store disse maskinene langs veiene.

 

Innlegget mitt
“NESTEN PÅ TOPPEN – OG MIDT PÅ” 
har dette innlegget med i dag – men ville dele det utenom også 🙂

 

Tenker på DOC & DASK  – der hun var ute og luftet hunden etter arbeid i går – og nesten blei påkjørt fordi bilisten var opptatt av mobilen sin…….
Det er søren meg ikke greit altså.
Hvorfor kan vi ikke la mobilen ligge når vi kjører??

 

Et lite sekund uoppmerksomhet kan koste livet til noen – bare så du vet det!!

 

I går var det altså på “håret”  at ikke panseret mitt blei klæstra av en gedigen veimaskin av en gravemaskin.
Fordi han satt feil vei og ikke så hva som skjedde bakover – og han bare rygget i vei.
Han så ikke at den andre traktoren med lasteplan hadde lagt seg ut i siden for å slippe meg forbi.
Han satt kanskje i sin egen verden?
Og jeg fikk en følelse av at det var min skyld……

Men, hadde noe skjedd, hadde han måttet ta alt ansvar. Jeg blei regelrett presset ut av veien og kunne ikke komme lenger ut for da hadde bilen min vippet.
Han MÅ ha klar sikt bakover før han rygger.
Han kan ikke bare tro at alt er bra – med ryggen til.
Tenk om et barn eller en syklist kom der og han bare kjørt…..

 

VI har alle vårt ansvar i trafikken!

 

#nestenpåkjørt #trafikkregler #nestenoverkjørt #trafikk #veiarbeidogregler #vårtansvaritrafikken

12 kommentarer
    1. Dette var ikke greit! Slett ikke du som skulle unnskylde her. Rygger man, så MÅ man vri på hodet!!!!!! Føler med deg, for det er så mange som er ukonsentrerte der ute. Den telefonen skulle vært sånn at den automatisk ble skrudd av når bilen startet kanskje? Vi lever i en farlig verden, og klart vi skal se oss for, men at du skulle få skylda her er tull. Han burde løpt og kjøpt blomster til deg! Trøsteklem fra meg!

      1. ^ÅÅÅÅÅÅÅ tusen takk natheless <3 Ja tenk om jeg hadde fått blomster på døra da hihihi klarer meg med din trøsteklem jeg! tusen takk!

    2. Det er jo alltid den som rygger som har ansvaret, og spesielt disse som kjøre slike store ting. Vi har alle et ansvar, men vi må jo også tro at de følger med og ser i speil etc.
      Skjønner godt at det var en skremmende opplevelse, og så er det “alltid” vi som ber om unnskyldning. Huff, ikke bra!

      Godt det gikk bra, og håper den verste støkken har gitt seg. Slikt kan sitte i en god stund.

      Og jeg ser ofte folk sitter med mobilen når de kjører, og det er så ikke akseptabelt. Et lite sekund er nok til at noe kan skje.
      God fredag, og helg! klem 🙂 <3

      1. Ja nå har jeg kjørt forbi den maskinen to ganger i dag – og har stoppet flere meter unna og ventet på klarsignal for å få kjøre videre. De har ærlig talt alt ansvar der de veiver rundt på veiene med disse store doningene – spesielt når de rygger uten å se…..

    3. Herrefred og fader for en grusom opplevelse. Hoff.. fikk frysninger…. Har jo opplevd en diger hjullaster som slapp meg frem med skuffa full av snø. Da jeg måtte stoppe for forkjørsvei, kjørte han rett inn i bilen min bakfra. Tre ganger prøvde han å dytte meg ut i veien… Jeg måtte sette på håndbrekket og gå ut å be han la være…….. Hoff.. så bra det gikk godt… det måtte sitte i lenge. 🙂 Gode tanker og klem <3

      1. Tusen takk <3 Ja nå stopper jeg på god avstand og venter til jeg er helt sikker på de har sett meg 😀 Huff du hadde en ekkel ooplevelse du også 🙁

    4. Å nå kjente jeg at jeg blei sinna…. er det mulig! Nei – sånne store digre må ta ansvar – ekstra ansvar faktisk! Godt det gikk bra med deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg