pleaser…

 

Å være et JA-menneske
En pleaser på sin hals
Alltid smilende på yttersiden mens det er kaos på innsiden
Ja ja ja ja…. så vanskelig å sie nei
Det negative nei
Ja!
Passe på at alle har det bra
Passe på at noen blir sett – ta vare på
Å være et ja-menneske sliter så nervene er frynsete
Når skal en passe på seg selv
Når det er for sent?
Smilet er der men lyset i øynene fader ut
Hvem passer på en selv
Er det noen der?

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#jamenneske #minedikt #tankerblirtilord #etdiktomdagen #pleaser

6 kommentarer
    1. Veldig bra skrevet ☺️ Og så sant. Heldigvis er jeg blitt veldig flink til å passe på meg sjøl i så måte…har lært meg ordet nei 😉☺️ Håper du får en riktig flottersfin dag 🥰 Klemz

    2. Det er skummelt å være et sånt ja-menneske! Jeg var det en gang – det gikk innmari gæernt….! Nå er det nok mange som mener at jeg er et nei-menneske…… men – heller det! Jeg er JA mot de som er snille og gode, ellers er jeg nok NEI-NEI….! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg