så var kaffen klar…………….

FJELLTUR MED MÅL Å TENNE STORMKJØKKEN
OG TA EN FERSK KAFFE 😀

 

Vandrer gjennom bygda og innover stranda – mot elva – men skal ta av et stykke FØR elva, for å komme opp på fjellet.

 


Med sekken på!

Og oppover det går  ……….

 


Og det er tungt å gå oppover der det ikke er noe sti………. Og her har jeg bare gått NEDOVER før. Men jeg vet sånn ca HVOR jeg skal gå liksom 🙂

Phu!
Noen puster i bakken blir det.
Det er TUNGT å gå oppover.


Og jeg er SLITEN 😀
Hehehhehehe   bare å stå på her!

 

#mestringsfølelse


Vi går i sauetråkk og hjortetråkk for det meste……….. Men til lenger opp vi kommer – til bedre er det å se HVOR man skal gå 🙂


Utsikt innover mot Herøy og videre mot #sunnmørsalpane


#Herøyhavland

 

Litt av kvalsvika i sikte 🙂

 

Til høyere opp vi kommer – til kaldere blir det.
Og det er frost og is på små fjellvann.

 


Og høstfargane er bare helt lekre <3

Så er vi fremme ved Nerlandshornet – og kan rigge til stormkjøkkenet og glede meg til kaffe 😀

 

 

Det gjorde seg virkelig – men jeg merker at det er sjeldent jeg har satt sammen stormkjøkkenet og må ta det med litt oftere. Ble kaldt på toppen – men kaffen varmet 😀


Så var det nedturen igjen da – ned i skyggedalen og hjem 😀

Og tenke over hvor heldig jeg er som har klart å gå denne turen i dag <3 At jeg mestrer selv om smertene ligger der og legger inn protester i tide og utide……… Man skal ikke presse seg FOR hardt…. men…. jeg er nok en av de som gjør bitte litt mer enn jeg burde av og til. Men du verden så herlig det er når man har mestret. Vært ute i naturen og kjent på stillheten og alt det vakre. Høstfargene som bare eksploderer rundt.
Mestringsfølelse og turglede og heldige meg som har hunden som turvenn 😀

 

 

God lørdag til deg der ute!

 

 

 

#ogoppoverdetgår #stormkjøkken #kaffe #deterimotbakkerdetgåroppover #titusenskritt #fjelltur #fjelltid #gåtilmånen #norskukeblad #mestring #hundogmenneske #hundenLeia #høstifjellet #kaffeifjellet #utågå #aktivitet #utsiktmotkvalsvika #kvalsvika #bygda #helse #mentalhelse #fysiskogpsykiskhelse

6 kommentarer
    1. Gratulerer og hjertelig tusen takk for en flott tur, og med stormkjøkken og kaffekjel til og med 😀 Vakkert som bare det 😀 Ha en nydelig lørdag 🙂

    2. Wow….for noen bilder av utsikt og flott høst ♥ Og kjempeflink er du, som går disse flotte turene. Stormkjøkken er bra…godt å ha det med. Jeg eier ikke det, men av og til husker jeg å ta med termos på mine små turer 🙂
      Tusen takk for glimtet ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg