tankespinn inn i dagen – dagens blogger… april og greier og siste dagen i påska

 

God morgen Norge!

 

Så er det 1. april!

Noen prøver kanskje å lure deg?
Blir du lurt…..
Hmmm…..
Det er faktisk noen som prøver å lure her inne på blogg også
Men hvem?!
Blir jeg lurt?
Hvem vet….

Det er siste dagen i påska – og tulipanene har rett og slett tatt kvelden
Eller rettere sagt, tatt dagen og flatet helt ut
Men det er lov det, nå
Siste dagen av påska og allting

 

Ute er det skodde
Ser ikke meteren foran meg – eller jo – ser til naboen
Tror det skulle lette ut på dagen – og sola skal titte frem
Hører fuglekvitter
Så herlig
Sommertid og vårfølelse!

 

 

Så er folk på vei hjem fra hytta eller ferien fra utlandet
Køer på veiene
Hjem til huset og hverdagen

Har det vært en fin påske?

Her har den vært helt innafor
Været har vært upåklagelig her… men har det vært det hos deg?

Godteri har vi konsumert – familie har vært samlet
Krim har suset over tv-skjermen – men ikke så mye som forventet
Litt lesing i bok har det blitt
Strikketøyet har klirret
Og det har vært stille
Den stille påska – sånn innimellom

 

 

Så merker man det kanskje, når man går fra laktosefri melk til “vanlig” melk – bare fordi man vil sjekke hvordan,
og om det kanskje ikke var så ille….
og ja ok… det er ille nok – og tåles det?
Vet ikke om jeg orker gå være kvalm og uvel opp på alt annet…
Men la gå… det går sin gang
Og sjokolade….hmmmm ja det har blitt MYE sjokolade i påska – som ikke er laktosefri
Og IS…. ikke laktosefri – og en skvett melk i kaffen….
Blei jo bare tull det… og magen gjør opprør…
Bare fordi…
Så da så…

 

DAGENS BLOGGER:

 

Plass nr. 81 = Christineemilie

Plass nr. 2 = Tomsmatprat

Plass nr. 31 = Katieshjerte

 

Og vi er så nærme ETT-talet på bloggtoppen,
at i dag må jeg bare nevne den, toppen
For ingen ringere enn bloggeren BUNNY har tatt førsteplassen!!!
Gratulerer så  mye!

👏🎉👏

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

 

1. april 2016 – smerteterskelen

 

1. april 2017 – ut på tur aldri sur – panneband fra fruensvilje

 

1. april 2018 – 10 på topp

 

1. april 2019 – aktivisert

 

1. april 2020 – er det ein tone i musikk – mine dikt

 

1. april 2021 – enten eller – mine dikt

 

1. april 2022 – peeling og kaffegrut

 

1. april 2023 – livet – eg er her for ein grunn – mine dikt

 

 

VELKOMMEN APRIL!

 

8 kommentarer
    1. Ja, alle de dagene, de bare farer avsted og Bunny er på topp! Laktosefritt er best for meg også, så fra i dag er det tilbake til normalen kan man si. Klemsiklem:)

    2. Ikke blitt lurt og ikke lurt noen ennå… 😀 En deilig påske, møtt mange koselige venner. Og vært litt hjemme og kost meg. Til slutt begynte jeg med IKKE koselige ting, som gulvvask. Men det er jo deilig når man ser det blir litt bedre enn det var 🙂 Jeg drikker havre-latte jeg nå, fast. Reagerer litt på laktose jeg også. Ha en super ettermiddag 🙂 klem

      1. huff ja den melken og slikt… jeg gikk tilbake til vanlig melk og tenkte at dette klarer jeg… men du verden… magen slår seg sakte men sikkert vrangere og vrangere…. så her er det bare å returnere til laktosefritt. 🙂 klems

    3. Tror ikke jeg har blitt lurt………….. som jeg vet foreløpig vaffal…..! Ikke så glad i aprilsnarr, for jeg går alltid rett på, hihi….! Heldigvis var det sol på meg i går og idag………..! Utenom det har det regnt i bøtter og spann! Men – nå må det jo snart blir stabilt bedre – og varmere! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg