livet…

 

 

Livet er i stadig endring
Det stopper ikkje
Det gÄr, uansett kor stille VI stÄr
GÄr og gÄr og gÄr
Livet
Ein mÄ berre henge seg pÄ
og la det stÄ til

Eg tenkjer at eg er her for ein grunn
Av og til, eller ganske ofte,  tenkjer eg slik
Det livet eg har fÄtt tildelt, er viktig
SÄ eg vil henge pÄ sÄ lenge det er mulig
Men det er ikkje enkelt
Det er pokker sÄ tungt til tider

Og var det meininga – dĂ„ eg kom til verda,
at det skulle bli slik, livet mitt
Og ditt
.
Er det ei meining bak – og i sĂ„ tilfelle kva
Det er ei meining med det
med alt..
Eg er her i allefall – og du ogsÄ .

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
januar 2023

 

 


#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt

8 kommentarer
    1. Jeg vet ikke om det er sĂ„ stor “mening” at jeg er her, LITT kanskje. Men jeg LIKER Ă„ vĂŠre her jeg da 🙂 Sjelden egentlig jeg synes det er VELDIG tungt. Og det er jeg jammen meg glad for. Har fĂ„tt utdelt lite vondter og lite slit med “hodet”. Jo, fysisk litt vondt i hodet, ofte. Men det ogsĂ„. LITE, men ofte. GĂ„r greit det 🙂 Jeg er takknemlig for at jeg er her, og takknemlig for at jeg sliter lite pĂ„ alle plan. Ønsker deg en fin 1. april 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg