tankespinn inn i dagen – dagens blogger – tilbakeblikk

 

God morgen Norge!

Sola skinner ennå en morgen
Vi er heldige – om den skinner eller ikke
Det er vår
Pollen i lufta og gode greier
Det grønsker seg over alt,
og alt det vakre som popper frem,
bare lekkert!

“Sola ho skine og ongane grine…”

 

 

 

 

tanker
de flyter
verdifull – ikke verdifull
hvem liker hvem og hva liker vi
vi liker så forskjellig
og vi tør å stå for det, nesten
vi er forsiktige
tråkker varligt for ikke å snuble
vil ikke snuble
meninger og ikke meninger
si hva du mener da
ikke si det
det blir bar styr
styr
hvem styrer
vi aksepterer det
også trår DE feil, mener vi
store steg i feil retning
hjelp
men vi blir jo ikke hørt
hør på oss
hva er rett og hva er galt
tilnærmet
“hva skjera Baghera”
“ingenting Tingeling”
“Doffen har dava”

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 77 = Apecalypso
Plass nr. 98 = Mariasverden
Plass nr. 27 = Morsmiddag

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

 

18. april 2016 – en liten tur i bygda og Mr Sniff

 

18. april 2017 – livets segl – mor – mine dikt

 

18. april 2018 – mine dikt

 

18. april 2019 – jubilant feira 18 april og innlegg lagt ut 19. april 

 

18. april 2020 – til skagetåa og forbi i godt lag med Inguna

 

18. april 2021 – bobiltur mot Bud og forbi

 

18. april 2022 – mandag 2. påskedag – hunden Leia og vakre Flø

 

18. april 2023 – det går bra – mine dikt

 

 

Stod opp i dag og tenkte; ah skal ingenting, bare hente meg inn slik generelt – fordi kroppen sier ifra – og den er “bare litt sliten” for tiden….
Men jeg skal noe allikevel
Begravelse

 

Stå deg vel der ute

 

14 kommentarer

Siste innlegg