tankespinn inn i dagen… helg, halloween – allehelgens..

 

God morgen Norge!

 

Da er det fredag igjen
Siste fredagen i oktober…
Det er Halloween/Allehelgens denne helgen
Og ikke minst… eller minst for den del…klokka skrues et hakk tilbake igjen…

 

ALLEHELGENSAFTEN/HALLOWEEN

 

Feirer du dette?

Jeg feirer det ikke.
Mine barn feiret det ikke
På 1990 og tidlig 2000 tallet var det for amerikansk og nettopp innhentet til Norge… men det var allerede da i stor fart opp på feiringsstien.
I dag er det vanlig å feire Halloween i det langstrakte Norge.

 

 

Plass nr. 50 = SOFIENILS1

 

Plass nr. 71 = AURORA GUDE

 

Plass nr. 97 = ANNEBE

 

 

 

Hva ligger ute på blogg
fra samme dato åra før?
Klikk i linkene nedenfor å få et innblikk i fortiden 😀

 

29.10.2015  ORB?

 

29.10.2016 EN LITEN TUR

 

 

29.10.2017 VIND OG HAV

 

 

29.10.2018  SITAT

 

29.10.2019 KVINNFOLK OG BIL

 

29.10.2020 HJERTSKY OG ANDRE SKYER

 

 

 

Allehelgensaften – da går tankene mine til pappa <3
Tankene går ofte til pappa…
Så i mine tanker tenner jeg lys for ham spesielt denne helgen –
og jeg tenner også fysisk lys
og savnet kommer og går <3
Allehelgensaften – minnedag for de som ikke er her lenger <3

 

 

 

#tankespinninnidagen #plassnummer50 #plassnummer97 #plassnummer71 #bloggeretopphundre #blogglistentopphundre #godmorgenNorge #allehelgensaften #halloween #bloggtoppen #topphundrebloggere #helg #tennelys #skruklokkatilbake #fredag #sistefredagioktober

9 kommentarer
    1. Jeg har jo ikke barn, så her i huset har det aldri vært feiret Halloween med trick or treat og den slags. Jeg har derimot pyntet opp litt med tema i blant. I år gjør jeg ikke det. Jeg trodde i mange år at Halloween feiringen var amerikansk fra opprinnelsen, men overraskelsen var stor da jeg leste at den kommer fra Scotland og Irland.

    2. Allehelgensdag er viktig – det blir masse lys for mamma og onkel…… halloween har vi aldri feira her, men i år har jeg kjøpt noe godteri i tilfelle det kommer noen skumlinger….. 🙂 klem

    3. Har vært på grava, det er allehelgenshelg og vemodige tanker hos meg. Halloween, får de som vil feire. Jeg deler bare ut godteri og har et gresskar på trappa. Rart hvor fort dette fikk fotfeste, men det er jo så mye penger å tjene på utstyr at det reklameres og reklameres i alle kanaler. Ha en fin dag, denne siste i oktober for denne gang. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg