kvinnfolk og bil……….

 

I gÄr gjekk den tanken gjennom hodet pÄ meg




..

De rister sikkert pĂ„ hodet bak der


. og tenker det samme som meg


.. “kvinnfolk og bil”.

 

Kjenner meg litt liten der i skinnsofaen – for tiden gĂ„r og det er nok ikke “bare hĂ„ndbrekket” – fĂ„r  jeg en fĂžlelse av



PrĂžver Ă„ tenke positivt, men tankene sklir liksom innom at fĂžlelsen av noe med bremsene bak
..
Og jaja
. dette har du igjen for Ă„ utsette og utsette


.

 

Skulle av og til þnsket at jeg utdannet meg som bilmekaniker


..
DA hadde bilen aldri feilet noe!

Feilet noe??

Hvor lenge kan man egentlig kjĂžre en bil uten Ă„ dra innom verkstedet for sjekk?
Var det den leken jeg drev med?
Hvor lenge klarer du deg fĂžr bilen kollapser?
Ja man kan jo lure


..

HĂ„ndbrekket slarker mer og mer – og det mĂ„ da vĂŠre noe med bremseklossene eller bremseskivene



Nei
. det gjekk over



.

Jeg vet at det ikke er helt slik “kvinnfolk og bil”  lenger – for det finnes nok de mannfolka som heller ikke har noe peiling pĂ„ bil


.  og mange damer ER FLINKE MED BIL.

Bare ikke meg!
Joda – fylle spyleveske og fylle pĂ„ litt olje




(uten om den gangen jeg fylte litt olje i bremseveska)

 

“Det gjekk over


”

 

Er det noe som gÄr over her i verden da?
NĂ„r det gjelder bil?
Nei – tror ikke det



.

NĂ„r jeg prĂžver parkere i en liten bakke og ingenting holder bilen tilbake – da er det tydelig at det er noe som ikke stemmer vel




.
og det er bare da

.. nĂ„r dette skjer –
at verkstedet kommer inn i bildet.
For det meste gÄr jo over?

 

Jaja verksted neste



.

 

“HĂ„ndbrekket slarker – har det vĂŠrt slik lenge eller skjedd nĂ„? –
njaaaaaa har vel vért en stund – blitt verre og verre liksom”

 

Og jeg synker litt mere sammen nĂ„r bilmekanikeren kommer ut med skiven i hĂ„nden og rister pĂ„ hodet – snakker hĂžyt og rister enda mer pĂ„ hodet

..
Her er det mer enn “et hĂ„ndbrekk” ja




Blir egentlig litt flau

.

Joda – jeg kan kjĂžre bilen etter at han har fĂ„tt ordnet litt – men
..
MÅ ha nye bremseklosser for de var borte vekk

.
og bremseskivene var hardt medfarne


.
hele skiven var liksom litt spist av


..

Svarten ogsÄ!

 

Dette med bil altsÄ       skulle vĂŠrt flinkere og sendt den pĂ„ pleie



. men men – jeg fĂ„r da hjelp 🙂

Og det er bare Ă„ si ja og ha og amen.

Legger lokk pĂ„ pengeurnen og legger lokk pĂ„ stresset – for det er like fĂžr det eksploderer bĂ„de her og der.
Ta det rolig!
Det ordner seg!
Jepsipepsi – betal og ver glad – for bil mĂ„ du ha 😀

 

Jeg er liksom der at jeg skulle Ăžnske det ordnet seg uten noe styr.
I all stillhet.
Automatisk vedlikehold over natten.
Men det gjĂžr jo ikke det.

Kvinnfolk og bil liksom 😀

 

 

 

#kvinnfolkogbil #vedlikeholdpÄbil #bil #detordnerseg

10 kommentarer
    1. Uffameg, det va litt av ei utredning 😊 HĂ„per det gĂ„r bra. Jeg har aldri vĂŠrt noe bilmann. SĂ„ der ligger jeg dĂ„rlig an. Innlagt pĂ„ sykehuset i gĂ„r.

      1. What??! Innlagt? Hjelpe meg da 🙁 HĂ„per du er i bedring nĂ„ da!! Er det den forkjĂžlinga som herjer ennĂ„???????? klem

    2. Hihi, nĂ„ mĂ„tte jeg le litt… ja, kvinnfolk og bil, men – det koster jo skjorta – skjĂžnner godt at du drĂžya! HĂ„per det ikke blir altfor dyrt da! KLem <3

    3. det er dyrt med bil,ennÄ dyrere med gamle biler,skifte deler koster,men nÞdvendig ja,det gÄr seg til som regel,men kjedelig Ä fÄ en slik regning,best Ä ta en Ärlig sjekk,tror det blir billigere i det lange lÞp :=)

    4. Bilen min er litt syk, men frisk nok til Ă„ komme igjennom EU-kontrollen (mĂ„tte bare bytte bremseskiver foran, og da tar jeg sĂ„ klart bremseklossene bĂ„de foran og bak i tillegg). Men nĂ„ lager den altsĂ„ sĂ„ mange rare lyder at jeg fĂžler jeg mĂ„ gi beskjed nĂ„r jeg leverer den hos verkstedet pĂ„ fredag for etterkontroll av EU-kontrollen.. Ha ha.. Men hĂ„ndbrems funker og bra er det for jeg parkerer i bakke nesten hver dag 🙂

      Jeg hater Ä bruke penger pÄ bil, men mÄ man sÄ mÄ man for jeg mÄ jo ha bil. Kunne sikkert ha tatt buss, men den bussen er alltid forsinket sÄ da rekker jeg ikke toget og da kommer jeg meg ikke pÄ jobb, sÄ det tar jeg ikke sjansen pÄ.

      1. Ja mĂ„ man sĂ„ mĂ„ man…….. Jeg er avhengig av bil dĂžgnet rundt 😀 SĂ„ fĂ„r jeg skjerpe meg ang kontroll av bil 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg