Bevegelse er medisin

Hei!

Ja bevegelse for meg er ren medisin.
Om jeg har det vondt i kroppen nÄr jeg er hjemme (reumatisk), sÄ hjelper det ikke Ä bare vÊre inne og hjemme og sitte eller ligge.
Det er faktisk verre Ä sitte og ligge, for nÄr jeg DA skal bevege meg har jeg stivnet til.

SÄ i dag (har vondt i hofter for tiden) tok jeg bestemmelse pÄ at det mÄtte bli skitur.
VI har jo snĂž i massevis – og det er ikke ofte vi har det, sĂ„ selv om jeg er pysete pĂ„ glatte veier med bil, kan jeg ikke la det Ăždelegge gleden ved Ă„ nyte vinteren.

Bak disse tretoppane svevet det en Ăžrn <3
Jeg tenker at den ventet pĂ„ meg 🙂
Ørn er min fugl.

Ørn og tiger <3


Ja hvile seg mÄ en innimellom. Det var herlig Ä komme seg ut Ä nyte dagen.


Jeg hadde som mÄl Ä gÄ til rasteplassen/bordet pÄ veg MOT Muletua. Der er det fint Ä nyte utsikta.


Utsikt mot Skorpa og videre bak skia, mot stadt.
Hadde med varm og god glĂžgg og en appelsin.


Solen titter frem og lager skygger 😀


Selfieskygge 🙂

Vel hjemme mĂ„tte jeg mĂ„ke litt i veien, sĂ„ det ikke ligger sĂ„ masse snĂž der nĂ„r mildveret kommer 😀

Svett og sliten og varm i kroppen, tok jeg frem denne flasken med sprudlende juice som jeg fikk av en god venninne til bursdagen.
Uten alkohol.
Nydelig smak og herlig risling i halsen etter dagens utetid.

Disse mÄnedene, november, desember og januar er ikke gode for meg og andre reumatikere.
Vi har sÄforskjellige mÄter Ä takle kroniske smerter pÄ.
Jeg har min mÄte.

Jeg klarer rett og slett ikke vÊre i ro og sitte/ligge kjenne pÄ smerte.
Da er aktivitet medisin. Bevegelse er nĂžkkelen min til en bedre dag.
Trening er ogsÄ godt, pÄ aktivsenteret med styrke og tÞying av muskler.
Det er bare Ä finne sin mÄte.

Selv om dagen er full av smerte og jeg av og til vil kaste opp, sÄ er det jo ikke synlig.
Det er ikke noe som vises pÄ utsiden, som regel. 
SĂ„ spreke meg som flyr ute i fjell og fjĂžre og treningssenter, kan da ikke feile noe.
Nei


Du vet det vel du 🙂

Jeg tror ikke noen forstÄr det fÞr de havner der selv, og jeg unner ingen Ä havne der.

 

Vi fÄr ta dagene vÄre som vi Þnsker alle som en.
Jeg tar min dag og griper om den med alt jeg makter sÄ lenge jeg kan.

SĂ„ griper du din dag og gjĂžr det du makter 🙂

 

#bevegelseermedisin #utetid #reumatisme #kroniskesmerter #turglede #smertemestring #gripedagen #natur

14 kommentarer
    1. ja det er akkurat slik jeg ogsÄ har det,sÄ her forstÄr vi hverandre utrolig godt )) det var en nydelig tur du fikk pÄ ski,sÄ vakre bilder) men jeg ser fram til noen + grader no eg da,for mine bein kjennes som blylodd i kulden

    2. Jeg har ikke reumatisme eller noe som jeg vet, men jeg har ogsĂ„ mye vondt nĂ„r jeg blir sittende for mye.. MEst i ryggen. SĂ„ deilig ut Ă„ komme seg ut i snĂžen. Jeg synes du er tĂžff, og du lar ingenting stoppe deg 🙂 God klem <3

    3. frodith: Tusen takk for det du 😀 Nei, jeg prĂžver uansett Ă„ bevege meg. Ryggplager er noe hĂŠrk! Tror jeg egentlig mĂ„ slette bloggen min om navnet skal forandres totalt 🙂 sĂ„ da blir det slik da…..bloggnavnet bestĂ„r og undernavnet forandret 🙂

    4. Du er sĂ„ sprek 🙂 Flotte bilder av flott natur <3 Du er heldig som bor i slike omgivelser. Savner naturen oppe pĂ„ Dovrefjell hvor jeg kommer fra. Oslo er ikke helt det store nĂ„r det kommer til natur sĂ„nn. Ha en flott kveld 🙂

    5. vetstudentmamma: Takk for gode ord 🙂 hehehe sprek er viljen til Ă„ stĂ„ pĂ„ og jeg elsker naturen sĂ„ da blir det slik. Ut pĂ„ tur <3

      Ja om du kommer fra Dovrefjell forstĂ„r jeg at du savner naturen. Det er nydelig der <3 Har ennĂ„ tilgode og ta pĂ„ meg fjellskoa og gĂ„ i fjellet pĂ„ Dovre, men har kjĂžrt der forbi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg