skyer til

TIRSDAG

Forkjølelsen er et faktum og skyene kommer sigende.
Det skyer til – og nesen tetner og stemmen harker.

Men, en liten tur ut i vĂĽr natur mĂĽ jeg allikevel.

Skulle egentlig pĂĽ kor-kafe i dag, og hadde gledet meg til dette.
Men til mer jeg bruker stemmen, til vĂŚrre blir det med heshet og hosting og harking.
Så da blir jeg hjemme, fyrer i ovnen og pugger tekst til kor-cuppen 5. november i Ålesund.

Men altså, det ble en tur i dag 😀

 


I dag ville jeg ta en rolig tur – bare rusle.
Men litt oppover blir det jo – og jeg kjører til “Ura” og parkerer på andre siden av veien for dette flotte bygget her.

En artig sti opp til et utsiktspunkt og videre til der alle hjertene henger og en gĂĽr til Hornseten derfra.


Det er rekkverk pĂĽ ene siden og tau pĂĽ andre siden.
Veldig bra sti!


Jeg kjenner at det løsner litt i den tette nesen pü vei oppover.
Er redd for å bli sykere – så tar det helt piano.

En katt hoppet plutselig frem og fulgte meg et godt stykke oppover stien.
Hvem sin katt det er – ja det vet ikke jeg.
Da jeg gjekk samme veien ned igjen var den borte vekk 🙂


Da er jeg oppe ved alle de flotte strikkede hjertene.
SĂĽ er det bare ĂĽ gĂĽ det siste stykket opp til Hornseten.

Det er vakkert ute.
Men kulden merkes nĂĽ.


Jeg traff tre kjekke mannfolk da jeg var borte ved varden der.
De kom fra Ørsta og hit ut for tur.
De var overbegeistret over den flotte turstien de hadde gĂĽtt pĂĽ.
Utsikten og alt var bra 🙂
Jeg knipset de, der de sitter og nyter kaffe og skuer innover #sunnmørsalpane.

En #selfie mĂĽ til.
Ja i dag har jeg gått denne lille fjellturen i skjørt 😀
Heheheheheeh  gür and det altsü!!!
Bare man har gode sko.
Jeg tar ikke det så høytidelig – trenger ikke alltid gå i fjellklær eller joggeklær i fjellet 😀

 



Dette var sĂĽ vakkert synes jeg.
“Myrull i høsten”

 

 

#høst #myrullihøsten #fotografering #dagen #natur #forkjøling #herøykommune #natur #høstfarger #blogg #friluftsliv #Hornseten #utsikt

 

 

18 kommentarer

    1. Du får til en TUR ja, uansett vær og form 🙂 Herlig tur, og morsomme hjerter 🙂 Jeg gleder meg til det blir min tur til å ha tid og ork til sånt 🙂 klemmer <3

    2. dette var en skikkelig fin tur,du finner no en vei uansett form skjønner eg,bare du ikke fryser sü er skjørt helt ok )) selv har jeg ullstilongs under langbuksene i dag hi hi .
      Hvor ligger Ura da ? er det i FosnavĂĽg ?

    3. fruensvilje: Hehehe joda det er mange flotte stier rundt om her ute 😀 Ja, Ura ligger i FosnavĂĽg. Ikke sĂĽ langt fra det gamle hotellet som ble kalt “Urheim” eller “kroa” 🙂 Det blir i dag brukt som asylmottak. Det er inn i bukta ved Thon Hotell – fiskebĂĽter leverer fisk i Ura 🙂 Veldig fin sti og gode rekkverk og tau ĂĽ holde seg i 🙂 Vi kan gĂĽ der en gang du kommer utover hit 🙂

    4. Hihi, du er gal som meg…… ut og gĂĽ for en hver pris! Flinkus 🙂 Fine bilder som vanlig!

    5. Margrethe: hihihi joda……… skal noe til for ĂĽ stoppe meg da……….. men nĂĽ tror jeg at jeg mĂĽ ta det litt mere med ro…….. for jeg har mistet litt stemmen nĂĽ i ettermiddag. Skulle med koret ĂĽ synge pĂĽ korkafe men jeg mĂĽtte droppe det. Stemmen bare sviktet……….. heheheee
      Men det er jo dette vi liker – ta bilder – nyte naturen <3 Tusen takk!!!! Vi er heldige, Margrethe - som liker dette 😀

    6. Tur i naturen er aldri feil! SĂĽ flotte bilder! og ser ut som en flott tur!!God bedring!

    7. Det myrull – bildet er virkelig fint! Ja, hvorfor ikke miniskjørt nĂĽr man er pĂĽ “Mini-tur”? 😉 AttpĂĽtil mĂĽtte du pĂĽ tre mannfolk! God bedring! 😀

    8. Så fin tur og de strikkahjertene er jo supermorsomme. Flotte bilder av deg og naturen <3 Siden jeg synger og er jeg ekstra på vakt mot forkjølelse og halsvondt. Jeg pleier koke opp frossen bjørnebær og blåbær med litt vann, avkjøle det til ca 40 grader og blande i en dæsj honning, det funker <3 God bedring og goood klæm 🙂

    9. natheless: Tusen takk 🙂 Jo takk 🙂 Jeg er bedre i dag, men kan ikke bruke stemmen sĂĽ mye for da begynner jeg hoste………… skulle synge pĂĽ korkafe i gĂĽr men jeg mĂĽtte bare bli hjemme. Mistet helt stemmen hvis jeg snakket litt……….. hehehe men i dag er jeg myyyye bedre. MĂĽ bare vĂŚre inne og ta det med ro – selv om det ĂĽ ta det med ro er litt sĂĽnn oppskrytt for meg……. bakedag ble det 🙂

    10. ladyaugust: Tusen takk!!
      Ja det er ikke dumt det der med hva man drikker 🙂 Jeg har drukket honning og sitronvann… er bedre i dag men veldig kjedelig at jeg mĂĽtte vĂŚre hjemme nĂĽr koret mitt var og sang pĂĽ kor-kafe 🙁 men slik er det av og til 🙂
      klem tilbake!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg