vedlikehold

Det er litt slik,
nĂĽr man har hus og hage,
at det følger mye 
arbeid med.

Ja, slik er det.

Og nü mü det gjøres noe med veien 
opp til huset.
Og før jeg für nye sand,
ja,
da mĂĽ det ordnes til for det.
Ugress mĂĽ vekk.

Jeg har brukt eddikk 37%
blandet ut i vann
(brukt en tom JIF BAD spray flaske)
Og nü er det 
pĂĽ tide ĂĽ fĂĽ vekk det
visne gresset og alt annet.


Jeg vet Ìrligtalt ikke hvor mye 
jeg gidder med dette…..
Men, litt er bedre enn ingenting 😀
SĂĽ jeg tusler litt innimellom.
Mü vÌre forsiktig sü ikke det gür ut over 
rygg og hofter.
Så litt nå og litt da…….
🙂

SĂĽ tusler jeg og dyra bak i hagen.


Jeg vet ikke hva dette er for noe.
Men et tre av noe slag iallefall.
Jeg vet at jeg tok en grein fra
enten mors hage eller
en annen hage 😀
hehehe
Og bare stakk greina i jorda.
I år kom det blomst på den ja 🙂
GØY!


Mr Sniff sniker rundt.
Leia er sjefen.
Hun regjerer her på tunet, i “Øvre Eidstoppen”


Det blomstrer, og snart kommer denne med flotte hvite blomster.


Og det blir ogsĂĽ plommer i ĂĽr!

#hage #vedlikeholdsarbeid #plommetre #blomstring #arbeidmedoppkjørsel #fotografering #hundogkatt #MrSniff #Leia #skogskatt #detblirplommeriürogsü

18 kommentarer
    1. De er greit gode venner eller, Leia og Mr Sniff? De ser ut som det er søsken på et vis 😀 He-he Koser seg i hagen. Ja, ta det med ro det du skal gjøre 🙂

    2. Fine bilder. Først trodde jeg det var oliventre, før jeg leste at det skulle bli plommer. Tror jeg er litt i feriemodus for dit jeg skal vokser det masse oliven 🙂
      Den blomsten som skal bli hvit ser spennende ut, så jeg gleder meg til å se bilde av den i blomst. Det ser ut til at Mr. sniff og Leia er gode venner 🙂

    3. Koselige bilder 🙂 Blomsten var veldig pen. Artig når man bare kan stikke en kvist i bakken også vokser det. Prøvde det her med en sånn busk med gule blader (ikke helt stø på plantenavn) 🙂 Men den kom ikke igjen.
      Så pent ansikt på katten 🙂
      Kos deg videre i dag med alt som skal gjøres og dyra dine 🙂

    4. jeg kjenner igjen jobben med en slik vei opp til huset,til slutt bestilte jeg et lass med singel og fikk en tykt lag oppĂĽ ) siden da har jeg sluppet ugress i veien ) ,.
      greinen du har fĂĽtt blomster pĂĽ er en klokkebusk dei blir store og vakre ) jeg har en bak drivhuset og jammen vokser den fort ogsĂĽ.
      Ellers ser det koselig ut i hagen din,men joda,en hage gir arbeid sĂĽ ogsĂĽ et hus ,men det er bare noe en mĂĽ ha

    5. Ja det er mye som følger med, nür man har hus og hage, og alt skal se ok ut..sünn sett er jeg veeeldig glad for at jeg ikke eier selv lenger..hehe =P

    6. Nydelig med den greinen, klokkebusk? Det mĂĽ jeg prøve ogsĂĽ… her og bruker jeg eddikvann, men tror jeg snart mĂĽ bruke noe sterkere….

    7. SĂĽ flotte bilder av hagen din! ja hvor mye skal man “gidde” ĂĽ bruke tid pĂĽ en vei..bedre ĂĽ kose seg og tusle litt i hagen syns jeg…Jeg sĂĽ plommene begynte ĂĽ komme her ogsĂĽ.. Ha en god kveld!

    8. fruensvilje: SĂĽ da fikk du singel opp pĂĽ sanden? Det skal jeg jammen meg tenke pĂĽ……. 🙂
      For uansett om jeg tar vekk dette ugresset og heller NY sand opp pĂĽ…. sĂĽ kommer ugresset tilbake 🙂
      Ja det er mye jobb men mye trives jeg med også 🙂

    9. ja jeg fikk singel rett opp pü det som var,men jeg kjøpte mye singel sü det ble et tykt lag,og mannen jamnet det med traktorskuffen,kjøper du mü du ha noen til ü ha det utover for deg

    10. Ikke helt Hellas, men Kroatia og Italia. På plassen i Kroatia er det mange oliventrær og det er feriefølelse å se dem. Håper på fint vær og sol der nede 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg