naturen gjør meg frisk

FREDAG
og
første høstdagen

Ja, naturen gjør meg frisk på så mange måter 🙂

Ikke det at jeg blir healet, og “diarè” forsvinner pga en tur i naturen……

Mage, var innlegget i formiddag, om du klikker  inn på bilder over 🙂

Og nå er jeg nok bittelitt bedre….
Frisk luft er godt uansett om jeg kjente på kvalme gjennom hele turen.
Jeg er ikke bra.
Men det er over 24 timer siden sist “utbrudd” så jeg satser på at det holder med “nedentil” og at det ikke forflytter seg “oppover”.

Jeg som har hund MÅ ut uansett tilstand, nesten.
Hun klarer seg i mange timer hun, men en luftetur må til, så kan jeg ta det med ro resten av dagen uten dårlig samvittighet 🙂

EN TUR I VÅR NATUR
OG
TIL GOLLENESET FYR


Og med alt det flotte som dukker opp langs veien.
Detaljer og slikt.
Jeg bare elsker naturen jeg da 🙂

Men jeg tenkte litt på hva jeg skulle gjøre om det plutselig “rann laust” nedentil…. og heldigvis skjedde det ikke – så da er jeg på god vei til “friskhet”.
Noe dritt egentlig  hehehehehehe

Og tenk, det er første høstdagen i dag!

Litt kaldere luft som passer meg helt flott 😀
Jeg gleder meg over høsten og tiden <3

Det er mye rognebær på trærne.
Og om det blir mye eller lite snø….
Ordtak som sier at treet ikke bærer børen to ganger – det blir lite snø – vet ikke helt. Men i år er det megamasse rognebær og da skal jeg tenke på ordtaket iløpet av vinteren 🙂
Kanskje får vi lite snø og kanskje får vi masse snø  hehehhe


Fargene er vakre fortsatt.

Men noe falmer og annet bare forsterkes.


Spennende lukter over alt for #hundenLeia 🙂

Det gjekk i sakte tempo i dag…………
Men alt holder seg rolig – uten om kvalmen………
Jepsipepsi på en fredag……..
Bedre og bedre dag for dag!  
Trallala……..


Og en #selfie MÅ det jo bare bli selv om formen ikke er på topp 🙂

#Fotografering ligger mitt hjerte sååå nært selv om det er min #samsung9 som er min faste følgesvenn innen #kamera 🙂


Klarer meg liksom ikke uten å knipse #motiver – som jeg ser over alt 😀

Det er litt slik sol og regn i dag.
Men etter hvert som formiddagen har skredet frem har solen blitt større og større og de blå flekkene på himmelen blitt mere synlige.
Herlig!


Natur i endring……….


Dråper  <3


#Blåklokkene svinner hen litt etter litt……

Og hva med denne?

Har den lagt seg i dvale?

Den hang på strået der, stille – stille…………

 


Bladene faller på bakken.
Det er høst dere!
En fantastisk sommer er over – og høsten har trått frem.

Tilbakeblikk på samme dato i årene som har gått her på blogg:

24.08.15

24.08.15

24.08.16

24.08.16

24.08.17

24.08.17

Ønsker dere alle en god fredag og en herlig helg!

#førstehøstdagen #høst #natur #hobbyfotograf #naturbilder #bilderpåblogg #bygda #kvalsvika #naturbilder #turglede #fotoglede #motivasjon #mestringsfølelsen #bloggere

20 kommentarer
    1. Nydelig med rognebæra og alt det andre fine dere så på veien.. Ja litt frisk luft kan være godt selv om formen ikke er på topp.. God helg og fortsatt god bedring <3

    2. Håper du snart er helt fin igjen i formen, og at helgen blir av det gode slaget =)) Så nå ut som en koselig tur =)) Nå brygger det seg opp til tordenvær rundt meg, blir nok en koselig kveld =))

    3. Flotte bilder! og godt du klarer å komme deg litt ut…og det må man jo..når man har hund..men godt det gikk bra…Fortatt god bedring! og det med rognebæra…det husker jeg aldri hvordan er…mye, lite, mye snø, lite snø…..Det får bli det det blir….

    4. Flotte naturbilder! <3 Kanskje litt stygt å le av sånt, men jeg måtte bare flire av "Drittpratet" ditt! Jeg har veldig barnslig humor! 😉 Godt å komme seg litt ut! Skulle det bli "gæli" så går det jo an å huke seg ned et sted i Guds frie natur!. Det er i alle fall bedre enn å gå bredsporet hjem! 😉

    5. Godt med litt frisk luft når man har vondt i hodet. Håper formen blir bedre <3 🙂
      Ser ut som det ble en fin tur 🙂
      Kjempefine og nydelige bilder 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene
      (På hotellrommet i Sundsvall i Sverige)

    6. Uffameg,, håper du får en rolig og god natt uten at magen finner på egne sprell som den slett ikke har fått tillatelse til ! Riktig god bedring. Det så ikke ut som formen din hadde gått vesentlig utover fotograferinga 🙂 Du trosser mye for å komme deg ut,, er imponert 🙂

    7. dedicat: Nei det har gått bra etter nattevakten jeg hadde………….. men har vært kvalm og slapp. EN tur blei det i går uansett og litt tusling rundt huset 🙂 Er fortsatt litt kvalm…. men nå har det gått 48 timer så tenker jeg er friskmeldt snart :_D

    8. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk 🙂 Ja kvalme og hodepine er ikke noe greit men det går over og er mye bedre i dag selv om kvalmen sitter i fortsatt 🙂 God helg til deg også 🙂

    9. karidansen: hahahahah ja jeg så for meg det å gå BREDSPORET hjem og tenkte det måtte bare bli å huke seg ned hehehehehheheh lukter ille også vettu heheheh Men i dag er jeg mye bedre selv om jeg fortsatt er litt kvalm og slapp. Dt har gått 48 timer og da skal jeg være smittefri :_D

    10. Toini: Ja det med rognebæra har aldri stemt – 🙂 Jeg er bedre i dag selv om jeg fortsatt kjenner på kvalme og slapphet………… men det har gått 48 timer så regner meg for smittefri om det ikke skjer noe som ikke skal skje 😀 God helg!

    11. Ligaya: Tusen takk 🙂 Ja det hadde ikke blitt mange turene på meg om jeg var væravhengig – jeg som er ute året rundt 🙂 hihihi men man trives og gjør det som passer for hver enkelt 🙂 Ønsker deg en fin lørdag!

    12. Jernbanefrua..: Ja det blir mørkere og mørkere og koseligere og koseligere – synes jeg 😀 ehhehe Ja sola blir en stund til før den forsvinner en periode bak fjellet – men skinner på toppene allikevel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg