min første….veralynn…

 

Bloggeren VeraLynn spør om vi vil være med å svare på:
“min første” som hun har funnet fram fra år tilbake, helt fra 2018 rett og slett.
Og det vil jeg jo!

🌼🌼🌼

 

Her er
🍂MIN, MINE og MITT første:

🍂MIN første leke – Det kan jeg ikke erindre og har ikke bilde av det heller – men mest sannsynlig en kosete bamse

🍂MITT første kjæledyr –  Det var en pusekatt Jeg og vi søsken er vokst opp med katter i huset

🍂MITT første hjem – Uten om barndomshjemmet…. Det måtte være hybelen på Ullevål sykehus, hvor jeg bodde i over 3 år 🙂

🍂MINE første sko – Det husker jeg ikke… men jeg elsket mine vakre sølvsko med reim over

🍂MIN første ransel – Ja den var knall rød! Knallrød og firkantet med hvite kanter og to smekklåser i sølv – og jeg har den den dag i dag 😀 Med skolebøker fra den gang, i 🙂

🍂MINE første og eldste søskenbarn – Njaaa… de er over 60 år nå…nermer seg 70 faktisk…

🍂MITT første barnebarn –  Jeg har ikke barnebarn

🍂FØRSTE gang jeg fikk mensen –  Ja det var i det som da hette 7. klasse – høsten jeg startet på ungdomsskolen. Og jeg var visst litt sent ute… og lykkelig over at den endelig kom…. hehehe så mye syk jeg har vært pga den…. jaja… det var en gang…

🍂MIN rste kjærlighetshistorie – Året 1990 – og det kan jeg ikke snakke om egentlig – for det er litt rart og sårt – men minnet er godt i hjertet – og “Pretty women” gjekk på kino over hele landet 🙂

🍂MITT første kyss – Var i et naust i kvalsvika da jeg gjekk på barneskulen – men et “ordentlig” kyss skjedde på ungdomsskulen der min første virkelige forelskelse fant sted

🍂MIN første reise alene – Betalt og ordnet på egen hånd var sommeren 1988 da jeg og Marita dro til Rhodos i Hellas hele 14 dager!  Fantastisk minne 🙂

🍂MIN første graviditet – Det var november 1990 da jeg oppdaget at jeg var gravid med eldstemann her, som blei født august 1991 🙂

🍂MIN første bil – Som jeg kjøpte helt selv, var en rød liten Mazda

🍂MIN første mobiltelefon – Det var en stor klump av en motorola som jeg kjøpte av selgere som satt på en butikk – jeg gjekk Helsefagarbeider i Herøy 1999 tror jeg det var 🙂

🍂MIN første datamaskin – Gutta mine fikk en datamaskin av mitt søskenbarn Janne og hennes mann – da de ikke trengte den lenger… liten skjerm – stor kloss på gulvet og tastatur Det var greier det! Spennende!

Da har jeg svart så godt jeg kan her på mine, min og mitt og en første 😀

Prøv da vel!

🌻🌻🌻

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg