Sirupsnipper………..

Hei og god kveld!

I dag har jeg endelig fått skiftet dekk på bilen.
Greit å ha hotell til dekkene – så da var det bare å levere bilen på YX i dag tidlig,
løpe til Aktivsenteret og ta en spinning-time, så tilbake og hente bil med piggdekk 🙂

Så, nå kan bare sneen komme.

Det er øving med koret mandag og tirsdag kveld nå frem til konserten.
Og, det regner og er ikke noe turver – så da fant jeg rett og slett ut at jeg tar og baker litt i dag.
Greit å bake noen kakesorter før jeg henger opp gardiner og slikt,
til 1. advent 🙂

 

 

SIRUPSNIPPER


Jeg laget dobbel deig.
Og jeg lager de i figurer 🙂
Det blir på en måte mine pepperkaker <3

Så nå er jeg ferdig med den sorten 🙂

 

 

 

 

#julekaker #sirupsnipper

26 kommentarer
    1. Sirupsnipper er så utrolig godt <3 Kjenner jeg gleder meg til jul, og alt som hører til nå! Skal ha juleverksted med laging av julepynt, og baking av julekaker med 3-åringen når vi bikker inn i desember. Jeg gleder meg! 🙂

    2. Godt å ha fått på vinterdekk! Her i huset har det vært dårlig med julebakst de siste årene. Tror det blir lite i år også, men noe god mat blir det nok i jula, uansett! 🙂

    3. karidansen: Det er ikke mye som skal bakes her 🙂 Jeg baker sirupsnipper og julemanner og kanskje en sort til 🙂 Det blir egentlig ikke spist noe småkaker lenger. Det er mye bedre med gjærbakst, gode rundstykker med godt pålegg og litt desserter. Vi har så mye av alt i dagens samfunn at det ikke er stas på samme måte lenger, med maten til jul…….

    4. Ja, å skifte dekk på bilen må jeg også snart få gjort. Høres veldig greit ut med dekkhotell. Selv lagrer jeg mine dekk i garasjen, men de er jo alltid i veien….sukk 😉
      De så veldig gode ut de sirupssnippene dine 🙂 Jeg baker ikke pepperkaker lenger. De er så billige å kjøpe, og gode nok til vårt bruk 🙂
      Men skal lage en stor porsjon krumkaker og risboller. Det er de som er mest populære her i huset 🙂
      Ha en fin dag i dag 🙂
      Klem 🙂

    5. Alltid like koselig å besøke bloggen din <3 Gode tekster og flotte bilder... Beklager at jeg ikke er flink med kommentarer, men er innom mange ganger i uka. Skal bli flinkere 🙂
      Skal lage pepperkakehus sammen med barnebarnet på 2 til hælja - til Pepperkakebyen i Hamar :)) Kan bli en interessant affære hahaha...blir sikkert ikke det fineste huset, men kanskje det morsomste :))) Ha en flott tirsdag du også...hilsen fra Hamar med vinter og snø 🙂

    6. Ååå så koselig da:) De så kjempe gode ut:) Pokker ta denne lavkarboen altså:) haha… Ønsker deg en herlig dag søte deg:) Og kos deg på korøvelse og med juleforbredelser:)

    7. Nabokjerringa: Takk for skryt 🙂 Jeg har lært å bake litt av min mor, men om kjevlingen er bra…. tja…. den er ok den 🙂 Det heter vel egentlig SIRUPSNIPPER og er trekantlignende avlange med mandel i midten 🙂 Jeg begynte, da mine to gutter var små, å heller trykke ut figurer av sirupsnipp-deigen og kalte de rett og slett pepperkaker 🙂 For det er nesten samme oppskriften, tror jeg 🙂

    8. vonhippie: Hei! Tusen takk for koselig tilbakemelding <3 Er glad du er innom jeg, og er glad når du skriver en kommentar 🙂 !!!

      Jeg har ikke laget pepperkakehus på noen år. Kanskje jeg skulle gjort det igjen, eller, kanskje jeg skal vente til den dagen JEG får barnebarn 😀

      Hamar med vinter og sne høres så koselig ut 🙂 Her regner det og er 4-5 grader. Rått og kaldt. Det er mere stabilt kaldt og fint hos dere 🙂

      Jeg har bodd i Oslo i 11 år og savner av og til det stabile kalde 🙂 Men men sunnmøre har absolutt sin sjarm. Og jeg elsker fjella her, så får ver være ver 🙂

      God kveld til deg!

    9. spisogspar: Ja det er litt koselig med julebakst 🙂 Jeg må bare skru godt på lokka og ikke røre kakene, for jeg er av den typen som ikke klarer så fort å stoppe år jeg først begynner spise 😀

    10. Eva: Ja en må bake det som det går noe av 🙂 Risboller er kjempegodt. Det er de av puffet ris og sjokolade? Mmmmmmmm kanskje jeg må lage de?? Ja, og så er det jeg som spiser de til slutt da………. 😀 hehehe

      God natt!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg